Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2008. 12. 06.

Diós madeleine

Piszke eszembe juttatta, hogy milyen régen sütöttem madeleine-t.
A fáma szerint ezt a piskótaszerű francia süteményt Madeleine Paulmierről nevezték el és a névadó nem volt más, mint XV. Lajos. Halhatatlanná Marcel Proust tette Az elmúlt idő nyomában című regényével.
A XVIII. század óta számtalan változata keletkezett, ilyen az általam most sütött narancsos-diós madeleine is.


Hozzávalók 24 darabhoz
  • 6 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 12 dkg olvasztott vaj
  • 5 dkg darált dió
  • 9 dkg cukor
  • 1/2 narancs leve és reszelt héja
  • 1/2 teáskanál vaníliakivonat
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 mokkáskanál szódabikarbóna
  • csipetnyi só
Előmelegítem a sütőt 180 fokon (légkeveréses). Közben a száraz hozzávalókat összekeverem. A tojásokat a cukorral fehéredésig verem, hozzáadom a vaníliakivonatot, a narancslevet és -héjat. Jöhet hozzá a lisztes keverék, majd az olvasztott vaj. Összekeverem és szétosztom a tésztát kivajazott medeleine-formákba (csak háromnegyed részig érjen a tészta a formában). Aranysárgára sütöm (kicsit sötétebb lesz a dió miatt, mint a klasszikus madeleine) és rövid ideig pihentetem a formában mielőtt rácson kihűteném. Állítólag 7 napig friss marad, de nálunk még aznap elfogyott.



Forrás: 1001 aprósütemény.

Nincsenek megjegyzések: