Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 06. 29.

Paradicsomos-babos krumplisaláta

Ez a saláta Joanne Harris Haricots Blancs en Salade-jának változata. Fájó szívvel kihagytam belőle a zöldhagymát (bevallom, nekem nagyon hiányzott belőle) és a chilipaprikát (a lányom nem szereti).


Hozzávalók
  • 40 dkg főtt fehérbab (2 db 40 dkg-os fehérbab-konzerv vagy 20 dkg száraz fehérbab megfőzve)
  • 40 dkg újkrumpli
  • 40 dkg paradicsom
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 citrom héja és leve
  • 4 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • tengeri só
  • frissen őrölt bors
  • esetleg 1 chilipaprika
Amennyiben szárazbabból készítjük, azt előző este áztassuk be bő vízbe, majd másnap leöblítve, friss vízben főzzük puhára. Babkonzerv esetében szűrjük le a babot és öblítsük át. Az újkrumplit héjában főzzük meg, hagyjuk kicsit kihűlni és daraboljuk fel (előtte meg is hámozhatjuk akár). A paradicsomot is daraboljuk fel, ki is magozhatjuk, sőt, a tökéletességre törekvők meg is hámozhatják (én nem szoktam). A zöldségeket keverjük össze egy tálban, adjuk hozzá az aprított petrezselymet, a citrom reszelt héját és kifacsart levét, valamint a chilit, ha használunk. Fűszerezzük és locsoljuk meg az olívaolajjal. Laktató saláta, de köretként is remek.

1 megjegyzés:

vegavarázs írta...

Ez nekem önmagában is remek :-)