Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2017. 01. 12.

28 fok


Elszoktam már az igazi téltől, gyerekkoromban (ami nem mostanában volt) találkoztam vele utoljára. Akkoriban megesett, hogy addig nem tudtam iskolába menni, amíg a felnőttek nem lapátoltak egy utat a nagy hóba a buszmegállóig, ami másfél kilométerre volt onnan, ahol laktunk (Budán éltem akkoriban). Még most is emlékszem arra a furcsa érzésre, hogy a hófalak felett nem láttam ki, a hó illatára és a fényekre, ahogy a ragyogó napsütés megcsillant a hókristályokon.

A mostani száraz, dermesztő - 28 fokos hideg juttatta mindezt eszembe, a Facebook pedig azt, hogy pont ma egy éve + 28 fokban élveztem Lisszabon szépségét. 






2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Van közte némi különbség.

Palócprovence írta...

Igen, van. :)