Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 01. 26.

Esetem a granolával

A granola pazar cucc - feltéve, ha túléli az ember. Elkészítése előtt nem árt tudni, nincs-e agavé allergiánk. Nekem van. Most már tudom. Egyszer vettem egy üveg agavé szirupot, régóta állt felbontatlanul, gondoltam pont jó lesz a granolához mivel éppen elfogyott a méz. Rossz ötlet volt. A frissen elkészül granolát csipegetve hamarosan kiderült, hogy miért. Először csak furcsán bizsergett a nyelvem és a szájpadlásom, majd gyorsan feldagadt a garatommal együtt. Azonnal megittam két calcium-sandózt (más nem volt itthon), közben azt fontolgattam, hogy csak úgy pizsamásan átmegyek a szomszédban lakó Dokihoz. Szerencsére elkezdett csökkenni a duzzanat (még jó, hogy folyamatosan szedem az allergiagyógyszeremet) és én szó szerint fellélegeztem. Járhattam volna rosszabbul is, szóval csak óvatosan az agavé sziruppal.



A granola receptje Sarah Brittont dícséri.

Hozzávalók
  • 4 csésze zabpehely
  • 1 csésze durvára vágott mandula
  • 1,5 csésze kókuszpehely (nem reszelék)
  • 1/3 csésze méz vagy agavé szirup (feltéve, hogy nem vagyunk rá allergiásak)
  • csipetnyi só
  • 4 evőkanál olaj (kókusz, napraforgó, stb., esetleg ghí)

A hozzávalókat keverjük össze, majd terítsük el egy tepsiben és 175 fokon süssük 25 percig. Közben 5 percenként keverjük át. Kihűlve jól záródó dobozban tároljuk. Joghurttal együk, de adhatunk hozzá még friss gyümölcsöt is.

2 megjegyzés:

mindigfelig írta...

Tetszik a blogod!!! Én is valami ilyesmi "ars poetica" mellett tettem le a voksomat, csak az ország másik szegletében.

Palócprovence írta...

Köszönöm! :) Legyen sok örömed a blogolásban, na meg persze a vidéki életben!