Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 09. 23.

Palócpecsenye

Ma Éva kedvéért készült az ebéd: palócpecsenye.


Hozzávalók
  • 50 dkg sertéshús (karaj vagy comb)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál olaj vagy zsír
  • 1 kávéskanál pirospaprika
  • 1-2-3 kávéskanál mustár
  • bors
  • 2 dl víz
  • 1 dl tejszín (esetleg tejföl)
Én karajból szoktam készíteni, de természetesen lehet combból vagy egyéb részekből is. A mustár mennyisége ízlés dolga és függ a mustár minőségétől is, ezért feltétlenül apránként adagoljuk és közben kóstolgassuk: cél egy kellemesen pikáns íz, de ne domináljon a mustár!

A felszeletelt, kikloffolt hús mindkét oldalát átsütöm az olajon. Eredetileg lisztbe kellene forgatni, de úgy később könnyebben lekap, ezért én ezt mindig kihagyom. A megpirított húst kiveszem és félre teszem. A megmaradt olajon megfuttatom a finomra vágott hagymát és a reszelt fokhagymát. Megszórom a pirospaprikával és felöntöm egy bögre vízzel meg a tejszínnel. Ekkor kerül bele a mustár, majd sózom, borsozom. Visszateszem a hússzeleteket és fedő alatt puhára párolom. A végére a lé nagy része is elpárolog.

Általában valamilyen burgonyakörettel (pirított vagy petrezselymes) és az elmaradhatatlan zöldbabbal szokás tálalni, de mi leggyakrabban nokedlivel esszük.

17 megjegyzés:

Indigó írta...

Ez nagyon finom lehet, el is mentettem magamnak a receptet. Ünnepi ebéd főfogása lesz hamarosan :-).

Ági, aki főz írta...

Ez nagyon tetszik nekem is!

Névtelen írta...

Köszönöm a receptet A hétvégén feltétlenül kipróbálom. Mivel nem egy bonyolult recept, gyakran fogom készíteni, ezt már előre tudom. Éva

Nadine írta...

Szomorú hírem van Évának: ez az én kajám. Stipi-stop!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy tetszik Nektek! :)

Jucy írta...

Nyami, megvan a szerdai vacsora :)

Palócprovence írta...

:))

Wise Lady írta...

Egyszerű, nagyszerű! Ez nekem is kell.

Palócprovence írta...

:))

Piroska írta...

Én kihagyom a mustárt,zöldségeket teszek bele s rizskörettel tálalom. Tulajdonképpen ez két recept összeadása. Nálam néha előfordul ilyen is:kettőből egyet.

Névtelen írta...

Kár kihagyni a hússzeletek elősózását, min.egyoldali lisztezését, mert a képződött pörzsanyagot a hagyma és a viz feloldja, a mártás izét is
feldobja.

Verus írta...

Ez nagyon finom étel, tegnap elkészítettem és nagyon ízlett mindenkinek. Utólagos engedelmeddel, feltettem az oldalamra is, ha van kedved, nézd meg :-)
Üdv.
Verus

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

Szelini írta...

Köszönöm a receptet, pikkpakk elkészült, és nagyon nagyon finom:)

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlik! :)

Névtelen írta...

Én éppen most készítem, pár perc és kész. Az illata és a jelenlegi íze alapján nagyon- nagyon finom lesz! :)
Egy hozzászóló tanácsára én beforgattam lisztbe és így is tökéletes. Köszi a receptet!!

Palócprovence írta...

:))