Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 12. 21.

Szemes főtt kukorica

Talán sokan nem is ismerik a szemes főtt kukoricát (a horgászokat leszámítva, akik halcsalinak használják), de gyerekkoromban népszerű téli csemege volt. Órákig főttek a fazékban a csutkáról lemorzsolt, majd egy éjszakára vízbe áztatott kukoricaszemek. A főzés végére kipattantak, mint a pattogatott kukoricánál is. A nyári csöves főtt kukoricánál testesebb íze van. Hagyományosan mákkal fogyasztották (sok helyen a böjti étrend része volt) de én csak úgy magában, sósan szeretem.

fotó: Bartus Tamás

Hozzávalók
  • lemorzsolt, száraz kukoricaszemek (étkezési)
  • cukor
A kukoricát áztassuk be egy éjszakára bő vízbe. Másnap friss vízben, amibe kevés sót és több cukrot tettünk, főzzük puhára (legegyszerűbb kuktában). Ízlés szerint őrölt mákkal és mézzel ízesíthetjük, vagy sósan is fogyaszthatjuk.

14 megjegyzés:

marlen írta...

uhh, ez igy éhgyomorra azért igen brutál:) nem biztos, hogy ki fogom próbálni:)

Palócprovence írta...

???

Katuska írta...

úúúú!Hogy én ezt hogy szerettem!Évtizedek(!)óta nem ettem!
nálunk disznóvágás előtt volt csemege!
tényleg,ismered a szarikása nevű mennyei disznótoros varázskaját?(ha csak ezt kapnék egy disznótoros kóstolóból,madarat lehetne velem kóstolni,sajnos Herencsény-Gyarmat és környékén kívül nem nagyon ismerik....)

Amaranta írta...

De jó, hogy leírtad! A barátnőméknél gyerekkoromban rendszeres csemege volt, cukrosan. El is felejtettem. Kuktában mennyi ideig kell főzni?

Palócprovence írta...

Házisárkány, az abalés, kukoricakásást? Vagy arrafelé vérrel készítik? Mondjuk, egyiket sem kóstoltam még, csak hallottam róluk.

Palócprovence írta...

Amaranta, nem szoktam kuktában főzni, de szerintem kell neki 35-40 perc.

Névtelen írta...

apukán is imádja

Nagy Farkas Dudás Erika írta...

De jó, hogy eszembe juttattad! Sósan ettük gyerekkoromban de én úgy emlékszem, nagyon-nagyon sokáig főtt az éjszakai áztatás után, hat-nyolc órán át is, egészen lassú tűzön. Vagy nagyon vártuk és azért tűnt olyan hosszú időnek :)
Boldog Karácsonyt!
Erika

Palócprovence írta...

Névtelen, :)

Palócprovence írta...

Erika, bizony, fazékban nagyon hosszú ideig fől meg.
Neked is Boldog Karácsonyt!

Katuska írta...

Kukoricakása,abárlé,vér, meg még nem tudom mi,de megyek hívom is a nővéremet,hátha kucorog egy adag a mélyhűtőjébe...:o)))))
én semszeretnék lemaradni:Boldog Karácsonyt!!!!

Palócprovence írta...

Boldog Karácsonyt! :))

Névtelen írta...

Amiben jó sok mák van, az csak finom lehet! Régen hallottam hogy az indiánok mésszel szedték le a kukorica héját, (a kollégám szülőfalujában is!) erről beszéltünk a minap, és szóba került a mákos kukorica!
Feltétlenül ki fogom próbálni!

Móni írta...

Apukám szerint aratási étel volt náluk. Nagyon szeretem!!! Ja, és a szarikását is! ;)