Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 12. 05.

Karácsonyi receptverseny - Főétel 1. Muffintepsiben sült csirkecsiga

A muffintepsihez való vonzódásomról már többször írtam. Előszeretettel használom nem csak muffinokhoz és nem csak süteményekhez. Ehhez a csirkemellből készült sajttal töltött csigához is optimális. Egyrészt nem kell megtűzni a tekercseket, hiszen a mélyedések nem engedik, hogy szétnyíljanak, másrészt az adagolással sem kell bíbelődni.


Hozzávalók
  • 3 csirkemellfilé (egész)
  • 10 dkg puha vaj
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 20 dkg szeletelt bacon
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma

  • bors
Célszerű eleve csirkemellfiléket vásárolni, ez meggyorsítja a munkánkat. (Persze vehetünk bőrös, csontos csirkemelleket is, azonban kifilézésük megnöveli az elkészítés idejét- igaz, csak néhány perccel.) A filéket kettévágom, így összesen 12 vékonyabb szeletet kapok. Sózom, borsozom őket és megkenem a vaj- sajt- fokhagyma keverékével. A keskenyebbik végüktől csigává tekerem, majd baconbe göngyölöm valamennyit.


A muffintepsi mélyedésibe sorakoztatom őket


és 200 fokon pirosra sütöm a csigákat. Töltött paradicsommal és párolt brokkolival körítve tálalom.


Elkészítési idő: 45 perc

31 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Köszönöm!
Elkészítem!
Márta

Andi írta...

Jézusom mekkora ötlet!!!!
Összefut a nyál a számban, annyira guszta! Én is viszem! Köszi

Palócprovence írta...

Márta, Andi, én köszönöm! :)

Delish írta...

Ez is fergeteges! Koszi :)

Palócprovence írta...

:))

Gabriella írta...

Hű, ezt nekem találtad ki!

Névtelen írta...

Én is gyakran használom a muffinformát nemcsak édesség (pl polenta, főtt tésztatekervények tejszin-tojás-sajt keverékével stb) sütéséhez vagy csak (pl rizs)tálalásához.
A mostani recept zseniális ötlet. Mi a véleményed esetleg pulykamell
sonka-sajt-szilva béléssel tekerve baconban?

Palócprovence írta...

Nyuszifül és Vízitorma, az jó! :)

Palócprovence írta...

Névtelen, köszi! :)
Szerintem a pulykamelles változatod is szuper! Talán néhány perccel tovább kell sütni...

Ottis írta...

Nálunk ez lesz karácsonykor, gyors és finom, úgy látom.Köszönöm a receptet!

Lorka írta...

Ez valami zseniális! Amióta olvastam ezen kattog az agyam, hogy mivel lehetne még göngyölni, tölteni. csak egy muffinsütőt kell vennem, mert az előzőt azt hiszem szebb világra küldtem. De köszönöm az ötletet és a receptet, az egész családom profitálni fog belőle! :o)

túrázó írta...

Mekkora ötlet! Gyorsan elkészíthető, és biztosan finom is! Karácsonykor én is meg fogom sütni:)
Nagyon köszönöm ezt a remek receptet!

Palócprovence írta...

Ottis, remek választás! :)) A viccet félretéve, tényleg finom és gyors, nem utolsó sorban mutatós is.

Palócprovence írta...

Lori, köszi! :)Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!Bátran variáld ízlésetek szerint a belevalókat és a fűszerezést!

Palócprovence írta...

Túrázó, én köszönöm!:) Tényleg finom...

judit magos írta...

En mar kiprobaltam, igaz kicsit kevesebb vajjal. Nagyon finom!!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

krisz írta...

Ezer köszönet hogy ezt a szuper receptet megosztottad velünk!Elkészitettem és nagyon finom lett és ami a legjobb hogy annyira guszta!!!!És egyszerű. Igazi vendégvárós recept.Különösebb előkészitést nem igényel,de a végeredmény nagyon mutatós.

Névtelen írta...

Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésedet! :)

Pepi írta...

Kedves Palócprovence!
Nagyon köszönjük, isteni volt,megsütöttem,és mind elfogyott. Valóban mutatós és nagyon fincsi!
Kívánok Neked nagyon boldog új esztendőt és sok ötletet a jövő évre is !

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett! :) Nálunk is nagy családi kedvenc. Köszönöm a jókívánságokat és viszont kívánom! :)

t3v, az okostojas írta...

Tényleg finom, de:
1. a muffinforma teljesen felesleges, megáll magában, és jobban is néz ki egy nagy jénaiban a sok kis cső (mint a szentgyörgyi palacsinta)
2. lehet, hogy a hús volt nagyon vizes, de két deci levet öntöttem le róla sütés közben, hogy megpiruljon, addig csak főtt (úgy, hogy kb. 2 ek vajat használtam csak, mert bődületesen soknak ítéltem a tíz dekát a szalonnához meg egyébként is; csak vékonyan megkentem a fokhagymás vajjal). Ráadásul nekem muffinkosárkám van, azt egyesével emelgetni és öntögetni...
3. 4-5 db csiga a fejadag, ami valamivel rosszabb arány, mint a kanadai csirkemellnél, amit most lecseréltem a csigákra:
http://okostojas.blog.hu/2008/01/23/teli_kajak_2_kanadai_csirkemell_sutoben
A kanadai annyival jobb, hogy mindenütt megpirul a szalonna, ennek a belsejében nem.

Összességében visszatérő kaja lesz a guszta kinézete miatt, de tuti nem muffinformában.

Névtelen írta...

Azért örülök, hogy ízlett! :)
1. természetesen nem csak muffintepsiben lehet elkészíteni, de szerintem praktikus abban. 12 csigához hatalmas jénai kell, mert nem jó ha összeérnek, nem pirul meg az oldaluk.
2.valószínűleg vizes volt a hús, amit használtál, nekem még egyszer sem engedett ennyi levet.A vaj mennyisége ízlés dolga, de szerintem 1 kg húshoz nem sok 10 dkg vaj. :)
3. hogy került szalonna a belsejébe?! A csigákat KÍVÜLRŐL kell betekerni vele (ezt külön írom is), pont azért, hogy megpiruljon a szalonna.

t3v, az okostojas írta...

Hozott áruból dolgozom, a teraszon nem tarthatok csirkét :) Mint írtam, a kosárkában sem pirult az oldaluk (az említett okok miatt). Én 3 fél filét vettem (lapjában és hosszában is kettévágtam őket, így lett 12), ahhoz simán elfogyott 10-15 dkg sajt. A szalonnavéget én beletekertem, ahogy adta magát - a baconbe burkolt csirkemájamból okulva ez tűnt praktikusnak.

Palócprovence írta...

Én sem tartok csirkét! :)
Muffintepsiben megpirul, ahogy a kép is mutatja...de süsd abban, amiben jól esik.:))

Bodza írta...

Csak csatlakozni tudok, remek ötlet. Köszönöm. A címe is elragadó: csirkecsiga :DD
Sz

Főzőmasina írta...

Tavaly karácsony óta terveztem kipróbálni a receptet. Most hétvégén el is jutottam a megvalósításig. :)
Nagyon finom, köszi szépen az ötletet!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlik! :)

Szemi írta...

Nagyon gusztán néznek ki ezek a csigák, holnap szeretném is elkészíteni. Tudnál esetleg hozzávetőleges időt mondani,hogy mennyi idő alatt sül meg? Nekem most fontos lenne tudnom a pontos időt, minél gyorsabban elkészíthető ételt keresek...

minimancs írta...

Kedves Palócprovence! Megcsináltam én is, nagyon ízlett, gratulálok hozzá! Feltettem a saját honlapomra is, természetesen a rád való hivatkozással:
http://minimancs.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1170841

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett és köszönöm! :)