Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 01. 14.

Gyerekkori ízek 1. - A kőttes palacsinta

Gyerekkoromban nem is ismertem mást, mindig kőttes, azaz kelt palacsinta készült nálunk, csak felnőtt koromban találkoztam először az általánosan elterjedt palacsintával. Tulajdonképpen ez is úgy készül, eltekintve egyetlen lényeges különbségtől, hogy élesztő is van benne és sütés előtt meg kell keleszteni. Szoktam bele olajat is tenni, így a sütés már nem igényel külön olajat, ezért nem terjeng olajszag az egész lakásban.



Hozzávalók 12-14 darabhoz
  • 5 dl tej
  • 3 tojás
  • csipetnyi só
  • 3 evőkanál cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1/4 csomag szárított élesztő
  • 2-3 evőkanál olaj
A hozzávalókból a szokott módon csomómentes palacsintatésztát keverek és 1 órán át meleg helyen kelni hagyom. Ha túl sűrűvé vált volna, pici tejjel hígítom, azonban sűrűbb állagúnak kell lennie, mint a hagyományos palacsintatészta. Teflonserpenyőben kicsit vastagabb palacsintákat sütök. Tetszés szerinti töltelékkel fogyasztható. Én az egyszerű fahéjas cukorra vagy valamilyen jóféle lekvárra esküszöm.

7 megjegyzés:

Limara írta...

Az anyukám is gyakran így készítette, köszönöm, hogy eszembe jutattad! :))

Millie írta...

Teljesem meghatódtam a poszton! Nagymamám mindig ilyet csinált nekünk, ha jók voltunk és a kedvünkben akart járni! Kb. 20 éve ettem utóljára, pedig milyen finom is baracklekvárral!KÖSZÖNÖM!!!!

Palócprovence írta...

De jó,örülök neki! :))

Névtelen írta...

NAgyon megtetszett ez a palacsinta,imádom a kelt palacsintát, azt szertném tudni, hogy milyen állagú a tészta, hogy ilyen vékonyra sül, mert amit mi sütünk az picit vastagabb lesz.
Ildikó

Palócprovence írta...

Csalóka a kép, nem olyan vékony ez a palacsinta. kb. kétszeres a vastagsága, mint a hagyományosnak. A nyers tészta is jóval sűrűbb, éppen csak elterül.

Esopus írta...

Köszönöm neked a receptet.Szintén kb 20 éve csinált nekem Miskolcon áldott emlékű "Jucinénim". Remélem,hogy jolérzi magát a mennyekben.Kel a palitészta és be a "szervezetbe".További jó blogírást ,ha már itt vagyok szét is nézek nálad üdv:Lala

Névtelen írta...

A másik fajta élesztőt csak belemorzsoljuk, én még nem próbálkoztam a poréleszővel soha. Éva