Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 06. 28.

Rántott krumpli

Bár a rántott krumpli mindig finom, azért újkrumpliból az igazi. Gyorsabban is elkészül, hiszen az újkrumplit nem kell előfőzni.


Hozzávalók

  • nagyobb méretű újkrumplik
  • liszt
  • tojás
  • zsemlemorzsa
  • a sütéshez olaj
A panírozása és a sütése a szokásos módon történik. Hagyományosan nagyobb, felszeletelt krumpliból készül, de akár a kisebb, egészben hagyott parázskrumpliból is kipróbálhatjuk.

Eredetileg köret, de valamilyen friss salátával és mártogatóval főételnek is tökéletes. Kisebb adagban előételként is adhatjuk.

10 megjegyzés:

Tündér írta...

Nagyon szeretem. Már pár napja gondolkodom, hogy készítek...

Eisenstock Ildikó írta...

Először vagy huszonöt évvel ezelőtt kóstoltam rántott krumplit. Azonnal a kedvenceim közé került, és készítettem is többször, de már jó ideje nem. Köszönöm, hogy eszembe juttattad.

Zsanna írta...

Hát, hogy engem a párom mióta nyúz ezzel, hogy készítsek neki! Valahol kóstolta, és rettenetesen ízlett neki. Na majd most talán nekidurálom magam...

Bianka írta...

Még sosem ettem, de azt hiszem valami csodás lehet

Unknown írta...

néhol étteremben steak mellé valami hasonlót adnak: azt rösztikének hívják; azonos a kettő?

pp: nincs diplomám, első éves voltam csak

Ottis írta...

Soha nem ettem még ilyent, nagyon finom biztos, kipróbálom hamarosan!

Livi írta...

Én sem hallottam még :O
Holnapi menü megvan :D!!!!!!!!!
Köszi!!!!!!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket! :)

Palócprovence írta...

Péter, nem, a rösztike egy másik krumplis étel. Tulajdonképpen egy tócsni.

Piroska írta...

Rántott vöröshagymát csináltatok már?nagyon finom eledel!
Pirimami