Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 02. 09.

Abárolt szalonna


A tél nem múlhat el abárolt szalonna nélkül. Sokszor tokaalja szalonnából készítik én azonban azt nem nagyon szeretem, így most is hátszalonnából csináltam.



Hozzávalók
  • zsírszalonna
  • fokhagyma
  • pirospaprika
A zsírszalonnát keskenyebb (kb. 10 cm-es) csíkokra vágom és sós, fokhagymával ízesített vízben fedő alatt puhára főzöm (ekkor könnyen beleszalad a villa). Még forrón kiemelem a vízből, lecsepegtetem és késsel bekockázom a tetejét. Reszelt fokhagymából, sóból, pirospaprikából és kevés szalonnafőzővízből sűrű pépet keverek és ezt kenem a vágatokba.
Jól lehűtve fogyasztható.

15 megjegyzés:

szepyke írta...

Nézz rá erre, és nézd meg a 46. bejegyzést, és a képet...

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=54430&p4=5

Messzenéző Minyon írta...

Hmmmm. Mi is csináltunk a kóbinak szánt disznó tokaszalonnájából. Nálunk a toka az igazi...

Annamarie írta...

Én ezt abált szalonnának ismerem... vagy nem ugyanaz? hmmm... végül is az elkészítési módja azonos, csak a neve nem :-)

Messzenéző Minyon írta...

Abált, abárolt, kövesztett... Mind ugyanaz.

Belly írta...

JJJAAAAJJJ!

Amikor káposztát főzök,mindig teszek bele egy kis szalonnát,abároltnak.Isteni!

Palócprovence írta...

Szepyke, Te milyen szemfüles vagy! :)
Nem fáradozott a recept átírásával vagy hogy kivegye a logót a képről. Mostanában nem feliratoztam a képeimet, de lehet, hogy újra elkezdem...

Palócprovence írta...

Minyon, kinek a pap, kinek a papné! :) Azért ha muszáj, tokaszalonnából is megeszem! :))

Palócprovence írta...

Annamarie, ahogy Minyon is írja, több elnevezése van.

Palócprovence írta...

Belly, tényleg isteni! :)

Jade írta...

Jajjj, nem ettem ilyet gyerekkorom ota! Akkoriban nagyszuleim keszitettek disznotor utan, valami mennyei ize van!

Hajjjaj, mikor fogok en ilyet enni! Addig meg sok viz folyik le a Dunan meg az East River-en...

Névtelen írta...

És esetleg itt:
http://www.hungarianmeatmarket.com/h/aboutus.php
nem lehet venni? Vagy a hozzávaló szalonnát?

Garffyka írta...

Én is abált szalonnának ismerem, de ahány ház és fazék, annyi szokás :)
Nem tudom megenni a szalonnát, sajnos beteg leszek tőle, de ez nagyon gusztán néz ki :)

Daisy írta...

Engem is sokszor kijavítanak, hogy nem jól mondom, de én is abárolt-ként ismerem.
Én úgy főzöm, hogy a vízbe teszek sót,borsot, borsikafüvet,majoránnát,hagymát,fokhagymát,köményt. Mindenből csak keveset.
Tokaszalonnából és hasaaljából is szoktam, csak legyen hús is rajta.
Most is van három darab a fagyasztóban, csak főzésra várnak.
Sokkal finomabb, mint a bolti és egyszerúűen elkészíthető.

Nadine írta...

Nem kell javítgatni, a különböző tájegységeken eltérően nevezik. Mind helyes. És mind finom:)

J.S. írta...

Abárolt, vagy abált: ugyanaz, ezen kár huzakodni.
A fõzõlevet a legtöbb vidéken abaléek nevezik, nagyon jó "vastagleves-alap" télen. Mi sok fokhagymával csináltuk, kifagyottan, és paprikásan nagyon guszta volt, elsõsorban férfieledel volt télen reggeliként, és boros tea , vagy forralt bor nagyon ment rá. Gyerekkoromban nagyon utáltam a köménymaglevest, de egy rokonunk egyszer erre a lére csinált köménymaglevest, és nem tudtam abbahagyni. Szóval nem szabad kiönteni az "abalevet" :-)