Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 07. 13.

Gyerekkori ízek: Uborkasaláta

Gyerekkoromban nem volt bőséges a salátaválaszték, a franciasalátán kívül csak az ecetes lében ázókat ismertem. Ennek ellenére az uborkasalátát ma is kedvelem, bár én nem 20 %-os ecettel készítem (ezt inkább takarításhoz használom - arra tökéletes), hanem jóféle fehérborecettel, és a cukrot is folyékony édesítőre cseréltem a kényelem miatt (nem kell kevergetni, hogy feloldódjon).


Hozzávalók
  • 3-4 salátauborka
  • 1 főzőhagyma
  • víz
  • borecet (fehér)
  • cukor vagy folyékony édesítőszer
  • bors
  • pirospaprika
Az uborkát és a hagymát meghámozom és legyalulom. Nem sózom le úgy, ahogy kiskoromban láttam, csak a salátalébe teszek egy kevés sót.


A tetejét megszórom borssal és pirospaprikával. Ízlés szerint tehetünk bele 1 gerezd reszelt fokhagymát is.

9 megjegyzés:

sesame írta...

Ó, én imádom ezt az ubi salátát! Mi szoktunk bele paprikát meg paradicsomot is rakni időnként. (és persze nekem sose hagynak.. :P)

Aniko írta...

èn tejfollel imàdom..lehet 100 ève hogy nem eszek uborkasalàtàt..

Aniko írta...

èn tejfollel imàdom..lehet 100 ève hogy nem eszek uborkasalàtàt..

Bodzás Vendégház írta...

Nálunk is mindig a cukor-ecet arány a nagy kérdés! A családban már mindenki próbálta eltalálni a nagyi ubijának ízét, de ezt még nemigen sikerült reprodukálni:))

Zsanna írta...

Én is jó sok tejföllel és fokhagymával szeretem, sajnos egyedül vagyok ezzel a családban. Párom nem eheti, bár szeretné, gyerkőc meg nem tolerálja.

Piroska írta...

ÉN apróra vágott kaprot is teszek bele, de a tejföl mindig kimarad.
pirimami.

Edit írta...

Pfűűű ahány ház, annyi szokás :) Lehet kaporral is finom, bár én tejföllel, meg jó sok friss apróra vágott petrezselyemmel keverem, persze a léből öntök le róla. Tényleg nagyon fini, jó kis nokedlis csirkepöri mellé :)

Névtelen írta...

Szia kedves Palócprovence!
Nagyon szeretek nálad nézelődni,mert
apai nagymamámat juttatod mindig eszembe.Ő ,Pásztón lakott én mindig Pest megyében,és gyerekkoromban nyaranta náluk voltam.Nagyon szegény emberek voltak,de annál szeretetre méltóbbak,főleg a drága nagymama.Na,
a lényeg,hogy ő kérdezte sokszor" mit főzzek Jutikám (Judit a nevem)IBORKA HALUSKÁVAL jó lesz?"Persze "csak"pörkölt szaft volt de nagyon finom volt!Szóval olyan jó benézni hozzád:)További szép napot!

Palócprovence írta...

Köszönöm kedves soraidat, jó volt olvasni. És köszönöm szépen! :)