Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 02. 19.

Gyerekkori ízek 6. - Zöldbableves tejjel

Nálunk nem csak a zöldbabból, hanem a szárazbabból vagy a salátából (ennek még a szagát sem tudtam elviselni) főzött leves is tejjel készült.


Gyerekkoromban nem szerettem a zöldbablevest, most azonban szívesen készítem és eszem - nyáron kaporral.

Hozzávalók
  • 50 dkg zöldbab
  • 2-3 krumpli
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 kiskanál pirospaprika
  • 1 evőkanál (házi) ételízesítő
  • 1 liter tej
  • 2-3 gerezd reszelt fokhagyma
  • kapor (elmaradhat)
  • víz
  • néhány evőkanál fehérborecet
A krumplit és a zöldbabot megfőzöm annyi ételízesítős vízben, amennyi ellepi. Paprikás rántást készítek, felöntöm tejjel és hozzáadom a főtt zöldségekhez, jól kiforralom. Tálalásnál mindenki magának savanyítja a levesét a borecettel. Hidegen is finom, különösen nyáron.

3 megjegyzés:

duende írta...

Hú, ma én ebédelnék nálad! :))
Imádom a zölbablevest, kaporral meg... Tudom, arra még várunk egy kicsit, de akkor is.
A zölbab a szívem egyik csücske! :))

erős ildikó írta...

Párom is ilyen ízekhez van szokva, nem úgy, mint én - nálunk a zöldbableves hagyományosan bezöldségelve készült, sohasem tejtermékkel... de ma már többféle változatban esszük.

Palócprovence írta...

:)))