Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 02. 15.

Gránátalmaszirupos hagymalekvár

Még Isztambulból hoztam magammal a gránátalmaszirupot (egyébként itthon is kapható), amit most a hagymalekvárhoz is használtam. A hagymalekvár egyszerre édes és savanykás. Számtalan receptje van, az enyémben az édességét a hagyma édességén kívül nádcukor adja, a savanykás ízt pedig a gránátalmaszirup mellett a citromos balzsamecet.


Hozzávalók
  • 4-5 fej lilahagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • bors
  • 1 evőkanál (vagy ízlés szerint)  nádcukor (vagy méz)
  • 2 evőkanál gránátalmaszirup
  • 2-3 evőkanál citromos (vagy sima) balzsamecet

A félfőre vágott és felkarikázott, megsózott hagymát az olajon takaréklángon megpároltam. (Figyeljünk arra, hogy tényleg csak párolódjon, ne süljön!) A már majdnem puha hagymára került a gránátalmaszirup és a balzsamecet, amivel lekvár állagúra sűrítettem, végül borsoztam.


Hűtőben néhány napig eláll, de tiszta, jól záródó kis üvegben ki is gőzölhetjük.

1 megjegyzés:

Wienermädel + Co írta...

Sehr lecker! Wenn ich Grantapfelsaft kaufe, probiere ich das aus .
Liebe Grüsse aus Wien