Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 11. 05.

Naspolyahabos muffin, avagy sütemény a semmiből


Felváltva nyitogattam a konyhaszekrény és a hűtő ajtaját valamilyen süteményhez valót keresve, de meg kellett állapítanom, hogy nincs semmi. Se liszt, se cukor, se tej, se vaj, de még tojás se. Akkor a semmiből sütök, gurultam méregbe. Összeszedtem mindent, amit találtam - ez a muffin született belőle.


Hozzávalók 12 darabhoz
  • 80 g szőlőmagolaj (vagy egyéb olaj)
  • 80 g datolyacukor (normál cukor is lehet)
  • 3 kicsit beszáradt tojásfehérje a hűtőből (persze frissel az igazi)
  • 3 evőkanál lefőzött erős kávé
  • 80 g finomra darált mandula (lehet dió vagy mogyoró is, de akár mák is)
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 3 púpozott teáskanál kakaópor
  • 8-10 naspolya a fáról (vagy egyéb puha gyümölcs)

Nyomjuk ki a már tökéletesen érett naspolya belsejét a héjából. Passzírozzuk át a gyümölcshúst egy tésztaszűrőn, így a magok fent akadnak. Verjük fel a tojásfehérjét habbá, felezzük el a tojáshabot. Az egyik adag habot óvatosan forgassuk össze a naspolyával. 

A többi száraz hozzávalót keverjük össze, adjuk hozzá a nedves hozzávalókat, végül a másik adag tojáshabot is. A tésztamasszából tegyünk 2-2 evőkanálnyit a muffintepsi mélyedéseibe, majd 180 fokon süssük 15 percig. 

A kihűlt muffinok tetejére kanalazzuk rá a naspolyahabot és már ehetjük is.


Nincsenek megjegyzések: