Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 01. 07.

Mézeskalácspuding

A mézeskalács jól záródó fémdobozban akár 1 hónapig is megőrzi a frissességét, de valljuk be őszintén, kinek van kedve januárban is mézeskalácsot majszolni?! A megunt mézesek felhasználására kínál remek alternatívát Halmos Monika receptje.


Hozzávalók
  • 15 dkg mézeskalácsmorzsa
  • 3 evőkanál fehérbor vagy tej - elhagyható
  • 5 dkg darált mandula vagy dió
  • 3 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 3 evőkanál méz vagy cukor
  • 1 kk mézeskalácsfűszer
  • 1 kk fahéj
  • 10 dkg étcsoki (esetleg fehércsoki)
  • vaj a formák kikenéséhez
Ha nagyon száraz lenne a mézeskalácsmorzsa, akkor locsoljuk meg borral vagy kevés tejjel. A vajat keverjük ki a cukorral vagy mézzel és a tojások sárgájával. Adjuk hozzá a morzsát, a mandulát és a fűszereket, majd a kemény habbá vert tojásfehérjéket. Vajjal alaposan kikent hőálló formákba adagoljuk a masszát. A formákat tegyük tepsibe, a tepsibe öntsünk annyi vizet, hogy a formák oldalának feléig érjen. 


Így, vízfürdőben gőzöljük 200 fokra előmelegített sütőben 30 percig a pudingot. A formákból kiborítva, olvasztott csokival leöntve tálaljuk.





10 megjegyzés:

Unknown írta...

De jó ötlet! Köszi szépen, már tudom mit kezdjek a ránk száradt mézesekkel! A belseje átsül egyébként vagy valóban pudingszerű lesz?

Palócprovence írta...

Átsül a belseje is, csak meghagytam az eredeti nevét.

Szemi írta...

Jó ötlet, nekem is van egy doboznyi mézesem.. :))

martinelli írta...

Csak ránéztem és máris éhes lettem. Egyszer terítékre kerül nálam is.

Alexa Christi írta...

...nézz be ide mielőbb, kérlek:
http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/01/meglepetest-kaptam-jo-szivvel-tovabb.html

Én is kaptam, és jó szívvel adom tovább...:)

Mézigörl írta...

ZSEEE-NIII-ÁÁÁ-LIIISSSS! :-DDD Mindenképpen kipróbálom! :-DDD

Én idén ezt készítettem a megmaradt mézesekből! Ajánlom neked sok szeretettel! :-DDDhttp://mezesfinomsagok.blogspot.com/2011/01/fozott-csokoladepuding-mezeskalaccsal.html

MoonRiver írta...

Ötlettelen megoldásom volt. Beleraktam egy fémdobozba és lefagyasztottam. A dolog ott fuccsol be, hogy ezt tavaly is megtettem. Így 2 évi mézeskalács lapul a ládában, de karácsonykor muszáj mindig sütni a szertartás és illatok, hangulat miatt. Akkor mi legyen? Tartogassam az évjáratokat, hátha egyszer??? Végül is: kinek lesz majd ilyen gyűjteménye, mondjuk 5 évre visszamenően? Miről nevezzem el őket? Miniszterelnökökről, vagy eseményekről? Viccesek ennyire, vagy egyszerűen dobjam ki?

Palócprovence írta...

Nem vagyok mesterszakács, köszönöm szépen! :))

Palócprovence írta...

Mézigörl, köszi! :)

Palócprovence írta...

Mrsmamó,hát, ha elég nagy a fagyasztód. Azt hiszem, ilyen Guinness-rekord még nincs...:)