Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 01. 24.

Szezámsó

A szezámsó, azaz a gomasio (vagy gomashio) a japán konyha fűszerezett sója. A hagyományos keverési arány 15:1 szezámmag és tengeri só (a makrobiotikus étrendben 18:1). Készülhet fehér vagy fekete szezámmagból, de ezek keverékéből is. A szezámmagot és a sót is szárazon megpirítjuk, majd együtt őröljük meg (vagy mozsárban törjük össze). Kicsit töpörtyűre emlékeztető illata és íze van.


Készen is megvásárolható.

1 megjegyzés:

bodzablog írta...

Én is imádom, rendszeresen használom. Még Jókaja oldalán olvastam valamikor. Viszont ami még finom és ráadásul nagyon egészséges, az a lenmagsó. Próbáld ki, megéri! Csak takard le a lenmagot, míg pirítod, különben kis apró ,,azmiazbogárdehogylenmag''-gal lesz tele a konyhátok :)