Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 09. 17.

Joghurtos - mentás uborkasaláta

A török joghurtos - mentás uborkasalátát, a cacık-ot szerintem mindenki ismeri, hiszen egy az egyben olyan, mint a görög tzatziki. Lehet a meze része, de köret is.


Hozzávalók
  • 5 dl török joghurt vagy lecsepegtetett joghurt
  • 1 kígyóuborka vagy 2 fürtös uborka
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 kiskanál szárított mentalevél
  • extraszűz olívaolaj a tetejére
Eredetileg török joghurt kellene hozzá, ami zsírosabb és sűrűbb, mint a miénk. Ezt a problémát a joghurt savójának lecsöpögtetésével lehet áthidalni. Egyszerűen egy sűrűlyukú vagy gézzel kibélelt szűrőbe öntsük a joghurtot és hűvös helyen, egy tál felett 1-2 óra alatt kicsöpög a felesleges savó.

A meghámozott,  lereszelt uborkát megsózom és egy kicsit állni hagyom, hogy a felesleges levét kieressze, így nem hígítja fel a salátát. 



Jól kinyomkodom és beleteszem a joghurtkrémbe a lereszelt fokhagymával és a szárított mentával együtt. A tetejét megcsepegtetem olívaolajjal. Nem árt neki egy kis állás, hogy az ízek összeérjenek, így behűtve tálaljuk!


Változatok:
  1. Van hígabb változata is, ez esetben a joghurt csepegtetése és az uborka lesózása elmaradhat.
  2. A szárított menta mellett kerülhet bele friss menta is.
  3. A szárított menta mellett kerülhet bele kapor is.

1 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

IMÁDJUK!!!!!!!
Eddig a joghurt lecsepegtetésével nem foglalkoztam, de legközelebb így csinálom!