Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 04. 28.

Joghurt házilag

Joghurtot nagyon könnyen készíthetünk otthon is, egyáltalán nem boszorkányság.


Hozzávalók
  • 1 l tej
  • 2 evőkanál élőflórás natúr joghurt
A tejet felforraljuk, majd kézmelegre hűtjük. Hozzáadjuk az élőflórás natúr joghurtot (a következő alkalmommal már a saját joghurtunkat használhatjuk) és alaposan elkeverjük.


A joghurtos tejet meleg helyen tartjuk néhány órán át, hogy a baktériumkultúra dolgozni tudjon benne. Ez lehet hűtőtáska, langyos sütő, de meleg vízbe is állíthatjuk az edényt. A kész joghurtot hűtőben tároljuk.


A natúr joghurthoz adhatunk gyümölcsöt is és igény szerint édesíthetjük is, így remek gyümölcsjoghurtot kapunk, ami garantáltan csak azt tartalmazza, amit kell.



16 megjegyzés:

Hajni írta...

Szia,

milyen zsírtartalmú tej való a házi joghurthoz? Vagy ez mindegy?

Köszönöm!

Hajni

Ami írta...

Már régóta szemezgetek a házi joghurttal, megadtad a végső löketet.

Engem is érdekelne, hogy milyen tej kell hozzá? Vegyünk házitejet, vagy elég egy magasabb zsírtartalmú bolti?
De valahogy sejtem a választ :).

Palócprovence írta...

Én mindenképpen a házit vagy megbízható termelői tejet javasolnám, de ha ez nem megoldható, akkor a magasabb zsírtartalmú boltit. Persze zsírszegény tejből is készíthető, de az nem olyan finom.

Aniko írta...

Szerinted tejfolt is lehet otthon kèsziteni? Ha igen, nem e tudod hogyan kell kèsziteni?
Ciao!
Aniko

Palócprovence írta...

Persze, lehet. Csak igazi tej vagy tejszín kell hozzá (a bolti nem jó). A tejföl tulajdonképpen megsavanyodott tejszín. Ha teljes tejből készítjük, akkor először aludtejet kell készíteni és ennek a föle a tejföl.

KicsiKató írta...

Most megyek forralni a tejet:)) A néhány óra kb. mennyit jelent? 2-3 vagy 5-6?

KicsiKató írta...

És ha lehűlt, akkor már akár ma este is ehető?:))

Palócprovence írta...

Hát, már gondolom nem aktuális a válasz, de a néhány óra annyi, amennyi idő alatt szemmel látjhatóan összeáll a joghurt. Ez sok mindentől függ, de általában 4-5 óra elég szokott lenni. Rögtön fogyasztható, de lehűtve finomabb.
Remélem, jól sikerült a joghurtod! :)

KicsiKató írta...

Húúú, ha tudnád, azóta hányszor áldottuk a neved!!! Bolti 2,8-as tejjel próbálkoztam először... én még olyan finom, lágy és selymes joghurtot sohase ettem... Mondjuk Danone Könnyű és Finom szinten szocializálódtam:)))

Aztán hétvégén vettem házi tejet, abból se kutya a joghurt, de az a friss zöldfűszeres krémsajt, amit ma reggel kentem a kenyeremre... Csodás, köszönöm, hogy időt szánsz erre a blogra!!:))

Szép napot!:)

Kató

Palócprovence írta...

:))) Örülök, hogy ízlett!
Kicsit tovább tart, mint egy kész terméket levenni a polcról, de szerintem megéri a ráfordított idő! :)

Unknown írta...

Tejtermék tejtermékkel - ez kifejezi étkezési szokásaimat. Na jó: gyümölcs nélkül meghalnék, a halat is imádom. A lényeg az, hogy, hazajöttem az egyetemről: első utam a tehenészetbe vezetett.
egy éjszaka alatt elkészítettem az első joghurtot! Sikerült - már készül a krémsajt. Vettem beléje kapribogyót is...

Köszönet érte. Ha kéznél lett volna a fényképezőgépem lefotóztam volna. Bár ez nem olyan figuratív termék, mint bármi más. Mondjuk biztos, hogy nem is fényképeztem volna le olyan igénytelenül, mint a spenótos palacsintám. (nem is állt szándékomban, hogy bárhova is felkerüljön)

Névtelen írta...

De jó! Örülök, hogy sikerült! :))

szepyke írta...

Szia!
Ha ez nem a Te blogod, akkor bizony elvittek tőled valamit...

http://vegigeszemindiat.blogspot.com/2011/02/joghurtkeszites.html

Palócprovence írta...

Köszi, de az én blogom.

e-dit írta...

Kétszer próbálkoztam házi joghurttal, házi tejből. Ami zavar, hogy a savója kissé nyálkás, tojásfehérje szerü lett. Ez normális vagy valamit nem jól csináltam? Nem lett eléggé savanykás sem. Köszönöm a választ.

Palócprovence írta...

Nem kellene, hogy így legyen. A nyálkásság azt sejteti, hogy nem azok a baktériumok szaporodtak el, amiknek kellene (ezért kell előtte a tejet felforralni). Talán túl gyorsan hűlt le az beoltás után, ez is lehet egy ok, vagy a beoltásra használt joghurt nem volt jó, nem tudom.
A friss joghurt egyébként nem savanyú, csak az öregecske.
Azért ne add fel, előbb-utóbb sikerülni fog! :)