Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 07. 10.

Levendulás sztrapacska

Dani hiányolta a blogról a levendulás sztrapacska receptjét (ha már egyszer palócprovence). Hát, legyen!


Hozzávalók

a sztrapacskához:

a fűszeres olajhoz:
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1 nagy citrom reszelt héja
  • 1 teáskanál levendulavirág
  • néhány szál kakukkfű
  • őrölt fehérbors
a tálaláshoz:
  • 20 dkg tehéntúró

Először a fűszeres olajat készítettem el, így a sztrapacska főzése alatt az ízek kicsit összeértek. A levendulával bánjunk csínján, nagyon intenzív ízű, különösen a friss virág.
A sztrapacskát a hagyományos változatához képest egy tojással gazdagítottam, mivel újkrumpliból készült, így egy kicsivel több lisztet is igényelt.
A leszűrt sztrapacskát összeforgattam a levendulás olajjal.


Túróval - ez esetben az enyhébb ízű tehéntúróval - tálaltam, megszórva egy kevés levendulavirággal, kakukkfűvel és reszelt citromhéjjal.


6 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Ez csodás! :) Még csak nem is hallottam eddig levendulás sztrapacskáról, de nagyon tetszik! :)

Palócprovence írta...

:) Talán azért nem hallottál róla, mert én találtam ki! :))

Felhőlány írta...

:) Óriási ötlet! Gratulálok! Nekem nagyon bejön! :))

Palócprovence írta...

Köszi! :)

Szabó Dániel írta...

Köszönöm a receptet:) Most sikerült megcsinálnom (nincs levendula Lengyelországban), fantasztikusan jó!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ízlett! :)