Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 01. 29.

Hagymás zsemle

Az alábbi recept a Házi kenyerek és péksütemények című nagyszerű könyvből származik. Csak néhány apróságon változtattam, fehér tönkölyliszt helyett teljeskiőrlésűt választottam (így több vizet igényelt), valamint a 16 Barbie-zsemle helyett 8 normál méretű zsemlét formáztam a tésztából.



Hozzávalók
  • 25 dkg finom búzaliszt
  • 25 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
  • 5 g szárított élesztő
  • 1 kiskanál cukor
  • 3 dl langyos víz

  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg baconszalonna
  • 2 dkg zsír
  • a tetejére köménymag (elmaradhat)
A kis kockákra vágott bacont a zsírban kisütöm. A pörcöt félreteszem és a maradék zsiradékban az apróra vágott hagymaféléket megpirítom, kihűtöm. A többi hozzávalót összegyúrom és meleg helyen megkelesztem. Beledolgozom a szalonnapörcöt és a sült hagymát a zsírral együtt. A tésztából 8 hosszúkás zsömlét formázok, hosszában bevágom és még fél órát kelni hagyom. Addig előmelegítem a légkeveréses sütőt 180 fokra (hagyományos sütőt 200 fokra), majd 20 perc alatt megsütöm.



A tetejére kerülhet egész köménymag is. Ekkor sütés előtt kenjük meg a tetejét tojással vagy egyszerűen vízzel és szórjuk rá a magokat.

3 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon guszta! Biztos jó ízt adnak neki a hagymák, meg hát a bacon....csinik!

Gyöngyi írta...

Nagyon-nagyon szép lett! Ide akar gurulni:)

Palócprovence írta...

Köszönöm, Lányok! :)