Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 09. 16.

37. VKF! - Gombás fasírt

Az aktuális VKF!-témák meghirdetésekor mindig azonnal eldöntöm, hogy mivel fogok készülni (egyszerűen csak beugrik az ötlet és pont), de a kivitelezést az utolsó pillanatra hagyom. Így aztán az utóbbi néhány fordulóból rendre ki is maradtam időhiány miatt. Ezért most Fakanálforgató tollforgató Alíz gombás témájához időben hozzáfogtam. Az ötlet Jennifer Pattersontól származik, némi módosítással. Kedveltem a mindig tökéletesen manikűrözött körmű duci hölgyet, üdítő színfolt volt egy olyan világban, ahol elvárás egy nőtől, hogy örökre fiatal maradjon és beleférjen egy nullás nadrágba (ami egyébként egy 8 éves gyerek mérete).

Az eredeti recept különböző darált húsok (borjú-, marha-, sertés- és kolbászhús) keverékét tartalmazza, de nekem csak dagadóm volt, így ezzel gazdálkodtam. A vadontermő gombák helyett is kénytelen voltam beérni a termesztet csiperkével, mert igaz, hogy sok eső esett mifelénk is, de ez a mennyiség már csak a vízinövényeknek kedvezne, meg a hőmérséklet is alacsonyka mostanában (egyik reggel 0 fok volt).



Hozzávalók

  • 50 dkg darált hús (most éppen dagadó)
  • 50 dkg apróra vágott gomba
  • 1 fej felaprított hagyma
  • 2 evőkanál olaj + egy kevés a tepsi kikenéséhez
  • 3 gerezd reszelt fokhagyma
  • 2 tojás
  • (vargányás) só
  • néhány összetört borókabogyó
  • jamaikai bors (szegfűbors)
  • friss kakukkfűlevelek
  • 12 szelet baconszalonna

Az olajon először a hagymát, majd a gombát is megpároltam. A szalonna kivételével összekevertem a többi hozzávalóval. Mivel csak csiperkém volt, ezért vargányás sóval erősítettem a gombaízen. A fasírtot nem egyben sütöttem meg, hanem elővettem a már jól bevált muffintepsimet. Egy pici olajjal kikentem a tepsi mélyedéseit és beletettem egy-egy szelet szalonnát, rá pedig a húspogácsákat. Végül pedig betakartam a "szalonnaszárnyakkal".


200 fokon sütöttem kb. 30-35 percig. Melegen, de hidegen is jó.
Gazdagíthatjuk csirkemájjal is.


8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csak érdeklődnék, hogy a vargányás só az vargánya gombapor és só keverékét takarja?
gambas

Palócprovence írta...

Igen, szárított vargányadarabok és nagy szemű só - Kotányi malom.

Gigike írta...

Hmmm..ez nagyon fincsinek tűnik! Ki is fogom ám próbálni..!Köszi

Unknown írta...

Nyamm :) Ezt ki kell próbálnom! Köszi ;)

Zuzuka írta...

fincsiiiii! és milyen jó ötlet a muffinsütő! ha hazajön kiszuzu, tetszeni fog neki, az tuti.

Palócprovence írta...

Szerintem finom és praktikus is így, adagokban sütve. Próbáljátok ki! :)

Nadine írta...

Atyagatya, de jól néz ki... És jó ötlet a muflonsütő is:)

Palócprovence írta...

:))