Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 09. 07.

Quinoás bulgursaláta

Egy haspók mit is vehetne országjárása során, mint alapanyagokat?! Kalocsa környékén természetesen füzérbe fűzött paprikákat és szárított fűszerpaprikát, máshol meg ami éppen akad. Egy kis boltban leltem a quinoával kevert bulgurra. Nálunk legfeljebb bioboltban lehet bulgurra (búzatöret) szert tenni, de a quinoával kevert változatával még nem találkoztam (csak olvastam róla). Le is csaptam rá egyből, bár nem olcsó, de nagyon finom és kiadós.

A quinoa (Chenopodium quinoa), az inkák szent növénye még ma is fontos élelmiszer az Andokban. Közel 6.000 éve termesztik magas fehérjetartalma miatt. Glutént nem tartalmaz (hiszen nem gabona), ezért könnyen emészthető.

Hozzávalók
  • 1 bögre quinoával kevert bulgur
  • 2 bögre víz
  • 2 nagy kimagozott, kisebb kockákra vágott paradicsom
  • 1 felszeletelt lilahagyma (lapos)
  • 1 nagy csokor apróra vágott petrezselyemzöld
  • 2-3 evőkanál olívaolaj

Tulajdonképpen egy tabouleh-t készítettem most is, kevesebb petrezselyemmel és kiegészítve a quinoával. A quinoát és a bulgurt felöntöttem a forró vízzel, picit megsóztam és fedő alatt puhára pároltam (10-12 perc). Villával fellazítottam a szemeket, majd belekevertem a többi hozzávalót. Langyosan és hidegen is finom.


Mi köretként fogyasztottuk rántott cukkini mellé. Kisebb adagban tálalva előétel is lehet, de könnyű étkezésként, önálló salátaként is megállja a helyét.

2 megjegyzés:

Csaba Kétszeri írta...

Mennyi quinoa van benne és hol sikerült szerezni? :))

Palócprovence írta...

20%-nyi. Harkányban vettem, a 25 dkg 599 forint volt. Egyébként olasz termék: www.pedon.it