Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 12. 14.

Almakompót

Ma kissé divatjamúltnak tűnhetnek a kompótok, de nem csak a beteglátogatások tipikus ételei, mert amellett, hogy finomak, még a kissé fonnyadásnak indult gyümölcs is felhasználható hozzájuk. Most én is a már kissé bágyatag almákat használtam fel hozzá.


Hozzávalók
  • alma
  • méz vagy cukor
  • víz
  • egész fahéj
  • egész szegfűszeg
  • citromszeletek
Az almákat meghámoztam, kimagoztam és kockákra vágtam. Annyi vízben, amennyi bőven ellepte a fűszerekkel együtt puhára főztem a gyümölcsöt. Amennyiben mézet használunk célszerűbb a végén hozzáadni.
Melegen vagy hidegen is fogyasztható a levével együtt (természetesen a darabos fűszereket előtte távolítsuk el).

2 megjegyzés:

Nyitnikék írta...

Lehet, hogy egyszerű,de én nagyon szeretem. Az előző Lucás bejegyzésedet már nagyon vártam, jó volt olvasni. Megboldogult nagyanyám nagyon tartotta a Luca-napi szokásokat.

Palócprovence írta...

Jó is az almakompót! Sajnos a Luca-napi szokások már kihalófélben vannak, sok helyen már teljesen eltűntek...