Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 03. 22.

Keftatekercsek

A kefta a darált húsból (általában bárány vagy marha) készülő ételek neve Marokkóban (máshol kofta, köfte, kifte, küfte, stb). A fűszerezett húsmassza vékony tésztába töltve a keftatekercs.



Hozzávalók 8 darabhoz
  • 1 csomag 8 lapos rétestészta
  • néhány evőkanál szmen vagy olaj
  • 30 dkg darált hús (bárány vagy marha, esetleg csirke)
  • 2 fej vöröshagyma apróra vágva
  • 3 gerezd reszelt fokhagyma
  • bors
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika
  • 2 teáskanál harissa
  • 1 kis csokor petrezselyem apróra vágva
  • 1 kis csokor koriander apróra vágva
a tetejére:
  • szezámmag
Eredetileg jóval fűszeresebb, különösen a római kömény dominál, de én egy kicsit visszavettem a fűszerezésén (persze, ízlés szerint emelhetünk rajta).



1 evőkanál szmenen vagy olajon pároljuk meg a hagymaféléket, majd a húst is süssük néhány percig (amíg a színét elveszti), végül fűszerezzük. Hagyjuk kihűlni.

A réteslapokat vágjuk ketté, a szmennel vagy olajjal vékonyan kenjük meg őket és kettesével rakjuk egymásra. A fűszerezett húsmasszából tegyünk a rövidebb oldalukra egy evőkanálnyit, hajtsuk rá a tésztát - először felülről, majd a két hosszabbik oldalról is - végül tekerjük fel.

A tekercsek tetejét is kenjük meg szmennel vagy olajjal és szórjuk meg szezámmaggal. 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt aranyszínűre sülnek. Még forrón tálaljuk.

7 megjegyzés:

Anazar írta...

Nagyon kis csinosak!!

Dina írta...

Hú, ez tök jó, épp a minap vettem hasonlót az egyik mirelitből sokat sütő boltocskában, és azon filóztam, vajon mi lehet a recept, szóval most hála és köszönet, hogy nem kell bénáznom, hanem azonnal megvan a megoldás! Köszi!

Adél (Afraa) írta...

Na, ezt tuti ki fogom próbálni, nagyon mutatós...szinte el is tudom képzelni, milyen fincsi lehet! nyamm

Palócprovence írta...

Anazar, köszi! :)

Palócprovence írta...

Dina, remélem, ízleni fog!

Palócprovence írta...

Adél, tényleg finom, feltéve, ha szereted az arab ízeket! :)

Zsuzsi írta...

Többször olvastam már különbözö könyvekben a köftéröl - most már tudom, miröl olvastam! Köszönöm!!!