Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 11. 10.

Harissa

Az állítólagosan Tunéziából származó harissát szokták Észak-Afrika salsájának is nevezni, hiszen ez a chili alapú keverék megtalálható a marokkói, algériai és tunéziai konyhákban is. Ahogy ez lenni szokott, nem csak országonként, de gyakran szakácsonként változik kicsit az összetétele. Szinte mindenbe kerülhet, legyen az leves, köret, hús- vagy zöldségétel, de a tálalásnál is kerül egy kis tálkába, hogy mindenki kedve szerint adagolja még.


Ez a változat az Egy falat Marokkó című könyv alapján készült, némi módosítással.

Hozzávalók
  • 4 evőkanál chilipehely (vagy ledarált szárított chili)
  • 1 nagy fej fokhagyma
  • 2 evőkanál őrölt római kömény
  • 2 evőkanál őrölt kömény
  • 2 evőkanál tört koriander
  • 2 evőkanál szárított menta
  • 1,5-2 dl olívaolaj
Amennyiben nem chilipelyhet használunk, érdemes szó szerint kesztyűs kézzel bánni a chilivel! A fokhagymát megtisztítom és lereszelem, majd hozzáadom a többi alapanyagot is. A koriandert csak megtöröm kicsit a mozsárban, mert szeretem az így kialakuló rusztikus állagát, de persze darálni is lehet. A mentát egyszerűen csak elmorzsolom. Furcsa módon, a friss mentával szemben a szárítottat kedvelem, ennek nincs fogkrémíze, inkább kicsit bársonyosan füstös aroma jellemzi. Annyi olívaolajat adok hozzá, hogy pasztasűrűségű legyen. Sterilizált üvegbe teszem, a tetejére is öntök némi olajat, így hűtőben akár 6 hónapig is eláll.

8 megjegyzés:

duende írta...

Hm... nekem való! :)

Köszi mégegyszer a rétesreceptet, isteni! :)

"saját levében" írta...

Kizárt, hogy a nátha megmaradjon az emberben egy ilyen étel után!

Palócprovence írta...

Duende, igazán nincs mit! :)

Palócprovence írta...

"Saját levében", hát, kicsi az esély rá, és ami azt illeti, a társas kapcsolatokra is hatással van.

Limara írta...

Nagyon szeretem én is! :)

erős ildikó írta...

De jó! én is nézegettem már a receptjét, ki kellene mielőbb próbálni! A sóval pácolt citromod is csodajó lehet!:)

Palócprovence írta...

Limara, ennek örülök! :)

Palócprovence írta...

Napmátka, ha van kedved, próbáld ki őket!Esetleg csökkentheted a chili mennyiségét, ha nem kedveled a nagyon erőset.