Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 09. 14.

Sült paprika

Visszavonhatatlanul itt az ősz, de kesergés helyett inkább élvezzük ki minden percét! A húsos paprikák is már pirosra értek, éppen megfelelőek arra, hogy "máglyára" vessük őket. Számos nép konyháján (elég csak Erdélyre gondolnunk) népszerű a parázson sült paprika felhasználása különböző ételekben. Konzervált változata is kapható, és bár én sokakkal szemben nem gondolom azt, hogy a konzervek az ördögtől valók, ez esetben mégis a frissen sült változatra szavazok ( még nem találtam meg a nekem is ízlő tartósított változatot). A szabadban, grillen sütve az igazi, de télen én nemes egyszerűséggel a gáztűzhely lángján sütöm meg a paprikákat.


Amikor már fekete a héjuk egy tálban letakarom őket, legegyszerűbb egy folpackkal. Néhány perc gőzölődés után kesztyűként lehúzható a héjuk. Kimagozva, a további felhasználásnak megfelelően darabolva máris kész. Néhány napot a hűtőben is kibír, de azért frissen az igazi.

És hogy mihez használtam fel most a sült paprikákat? Legközelebb ez is kiderül...

Nincsenek megjegyzések: