Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 10. 08.

Guacamole

Nagy kedvencem  a klasszikus mexikói salsa, a guacamole. Több verzióban is szoktam készíteni, ez a mostani változat Lori Horton Mexicali Rose című könyvéből való. Általában azokat a szakácskönyveket kedvelem, amelyeket helyi szerzők írnak, így az ausztráliai mexikói étterem tulajdonosának könyve kivétel, de remek receptek vannak benne.


Hozzávalók
  • 2 érett avokádó húsa villával összenyomva
  • chili felvágva - ízlés szerint
  • 1/2 fej hagyma apróra vágva
  • 1 paradicsom  apróra vágva
  • pici citromlé
  • friss korianderlevél - elhagyható


Egy titka van: érett avokádót használjunk hozzá. Bár általában csak kőkemény példányokat lehet vásárolni, de papírzacskóba téve a konyhapulton néhány nap alatt megpuhul (ne tegyük hűtőbe!).

A szokásos tortilla helyett tálalhatjuk kisebb paradicsomokba töltve is.

1 megjegyzés:

Roza írta...

Érdekes, teljesen úgy emlékszem, hogy ehhez már tegnap hozzászóltam...
Örültem az ötletnek, hogy hogyan érlelhetjük meg az avokádót, mert eddig amiatt nem volt kedvem a guakamólehoz...