Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 10. 21.

Hibiszkusz tea

A mályvafélék családjába tartozó cserje, a szudáni hibiszkusz (Hibiscus sabdariffa) minden része ehető. A szárított virágaiból készült tea nálunk is kapható, sok teakeverékben megtalálható.


A szirmokból készült karmazsinvörös ital nagyon finom, kissé savanykás. Tradicionálisan forrón fogyasztják, de hidegen üdítő hatású a nagy melegben. Finom íze mellett jótékony hatásai is figyelemre méltóak. Magas a bioflavonid és C-vitamin tartalma, antioxidáns képességekkel is rendelkezik. Vízhajtó hatású, csökkenti a felső légúti hurutokat. Vizsgálatok szerint rendszeres fogyasztása során csökkenti a magas vérnyomást, ezért e szempontból napjainkban a legígéretesebb gyógynövénynek tartják.


A szárított szirmokban lévő hatóanyagok forrázás hatására lebomlanak, így ha nem csak a finom íz a fontos, akkor inkább áztatással készítsünk belőle teát. Ízlés szerint édesítve fogyaszthatjuk.


11 megjegyzés:

családi tűzhely írta...

Egyik kedvenc teám, imádom kissé savanykás ízét. Most is ezt kortyolgatom az irodában:)

Messzenéző Minyon írta...

Igen, nálunk is lehet kapni bioboltban, de piszok drága. Nagy mennyiséghez akkor szoktam jutni, ha valaki olyan irányban (Töröko., Egyiptom stb.) utazgat és fillérekért (gondolom én??) hoz hatalmas zacskónyit.

Szemi írta...

Szeretem...

Névtelen írta...

A szomszédos Kárpátalján szintén "fillérekért" kapható,KARKADE néven....:)

Palócprovence írta...

Örülök, hogy ennyi karkadeh hívő van! :)
Minyon, nálunk tényleg piszok drága, de kint fillérekbe kerül.
Névtelen, jó tudni, köszi!

Turák Kinga írta...

nagyon szeretjük!

Névtelen írta...

Arab boltokban nagyon olcsón lehet kapni. 600 Ft egy nagy zacskóval. Kb. 15 dkg lehet benne.
Én a 11. kerületben a Karinthy Frigyes út 27-ben vettem.
Albasha Flowers néven.

Palócprovence írta...

Köszi a tippet! :)

Névtelen írta...

Egyiptomban most vettunk, 1kg 80 Egyiptomi Fontba kerult.

Palócprovence írta...

Akkor jól felment az ára, mi még 11 fontért vettük fél kilónként. Ráadásul fixáras boltban (nem volt kedvünk alkudozni).

Névtelen írta...

Pár hete vettünk mi is Egyiptomban, fixáras boltban (Metro) 25 font körül volt kilója.