Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 05. 07.

Medvehagyma tartósítása - szárított medvehagyma

A legegyszerűbb tartósítási mód a szárítás, igaz ez a medvehagymára is. A szárítás ugyan kicsit csökkenti az aromáját, de ez néha nem hátrány, hanem inkább előny. Fontos, hogy teljesen, zörgősre szárítsuk ki. Ez történhet a Nap segítségével, a sütő legalacsonyabb fokozatán vagy éppen aszalógéppel. Én 35 fokon szárítottam, így jól megőrizte a színét is. Jól lezárva tároljuk, például egy csavaros tetejű üvegben.


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szárítás előtt megmosod, vagy felhasználás előtt lehet megmosni? Éva

Palócprovence írta...

Inkább szárítás előtt célszerű, mert ha eleve szárítva akarjuk felhasználni (pl. száraz fűszerkeverékben), akkor már nem tudjuk megmosni.

Névtelen írta...

En kaptam egy egesz nagy adag szaritottat a becsi Naschmarkt-rol. A frisset nagyon szeretem, de a szaritottat pl. mibe ajanlod? Kicsit bizonytalan vagyok ezzel kapcsolatban. Udvozlettel, Judit

Palócprovence írta...

Fűszerként, finomra morzsolva, darálva használva, ahogyan más szárított fűszereket is. Persze, jóval enyhébb aromájú, mint frissen.