Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 04. 05.

Húsvéti ajánló

Mágitól kaptam a stafétabotot, de egyébként is terveztem egy húsvéti recepteket bemutató ajánlót.

A főtt sonka mellől elmaradhatatlan a kalács, de én most inkább kisebb "kiszerelésű" kalácsbucikat ajánlok helyette:


Természetesen, a főtt tojás sem marad el, de most egy kicsit cifrább kivitelben:


Ha húsvét, akkor általában sült bárány a főfogás


- akár rozmaringos fűszerezéssel.


A maradékból (ha marad egyáltalán) saláta készülhet, ha valaki spájzolt némi gránátalmamagot a fagyasztóba:


Italként mi más is lehetne, mint tojáslikőr?!


A locsolókat leginkább a jótékony borkorcsolyákkal kínáljuk: bordói sósrudacskákkal,


túrós pogácsával,


oregánós sajtossal.


Gyerekeknél (de akár felnőtteknél is) sikerre számíthat az édes tükörtojás,


vagy a hagyományosabb linzer.


A végére pedig két mára szóló ajánlat, hiszen nagycsütörtök van. Készíthetünk komlóhajtást,


de akár csalános pitét is.


Most nem adom tovább név szerint a stafétabotot, de aki még nem tette, kedve van hozzá, készítse el a saját ajánlóját!

6 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon finom étkeket kínálsz Húsvétra!

Mági írta...

Köszönöm, hogy elfogadtad!
Tudtam, hogy ily csodákra számíthatunk nálad.

Palócprovence írta...

Illéskrisz, köszönöm! :)

Palócprovence írta...

Mági, én köszönöm, hogy játékba invitáltál! :) Ezek egyébként teljesen hagyományos ételek (valahol).

Mági írta...

Igen felénk is, a kalácsucik nagyon tetszenek.
Áldott ünnepet!

Mági írta...

Kalácsbucik, bocsánat.