Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2012. 07. 11.

Szőnyegtisztítás egyszerűen

Van egy hátránya a lakásban való kutyatartásnak. Nem, nem a kutyaszőr - azzal elboldogul a porszívó. Amire én gondolok, az az izzadó kutyatappancsok szaga - a szőnyegben. Magyarul a kutyalábszag.
Ezért mindig is nagy barátja voltam a Vanish szőnyegtisztító porának, amivel szárazon lehet tisztítani és szagtalanítani a kényesebb szőnyegeket is, de jó ideje szőrén-szálán eltűnt a boltokból. Így maradt a szódabikarbónás verzió.



Egyenletesen beszórom a szőnyeget a szódabikarbónával (legegyszerűbb egy szűrőn keresztül),  állni hagyom rajta legalább 20 percig,  utána jöhet a kefélés vagy seprés (én egyszerű cirokseprűt használok), végül következik az alapos porszívózás. Még néhány óra napoztatás és jobb, mint új korában...

9 megjegyzés:

Edit írta...

Na ezt kipróbálom :)

Palócprovence írta...

Tedd azt! :)

Czkriszta írta...

Fehér gyapjú szőnyegre is jó? És a Vanish?

Palócprovence írta...

Gyapjú-műszál keverékre jó, mert azt próbáltam. Mivel a szódabikarbóna fehér, így elszínezni nem fogja, de érdemes egy kis darabon a szőnyeg hátulján kipróbálni. A folyékony Vanishhez vizet is kell adagolni, ami a gyapjú esetében nem célszerű.

Czkriszta írta...

A por alakú Vanish-re gondoltam. Még régebben vettem egy dobozzal, de nem mertem kipróbálni, mert nem tudtam, hogy jó-e a gyapjúra.

Palócprovence írta...

A dobozon biztosan rajta van, gondolom.

Czkriszta írta...

Sajnos nincs.Ezért próbálkoztam nálad, mint felhasználónál.Ha rajta lenne nem erőltetném a kérdéseim!Bocsánat!

Palócprovence írta...

Csak egy ötlet volt, nem kell mellre szívni...

Czkriszta írta...

Dehogy szívtam mellre!Inkább azt tartom felháborítónak,hogy nem egyértelmű a csomagolás! Megörültem, hogy talán neked van e téren tapasztalatod.