Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 08. 06.

Szilvareszter

Az igazi szilvalekvár főzésének még nem érkezett el az ideje (majd szeptemberben), de a most érő szilvafajtákból remek szilvaresztert lehet főzni. A szilvareszter tulajdonképpen egy dzsem, bár annál kicsit lazább állagú.



Hozzávalók 10 db 370 ml-es üveghez
  • 3 kg kimagozott szilva
  • 1 kg cukor
  • 1 zacskó (20 g) őrölt fahéj
  • 1 zacskó Dr Oetker 2:1 dzsemfix
A megmosott, kimagozott szilvát egy megfelelő méretű befőzőfazékba teszem, összekeverem a cukorral és időnként megkeverve (a vége felé gyakrabban) 25-30 percig főzöm.


Közben beleteszem a fahéjat is. Végül belekeverem a dzsemfixet is, ezzel már csak 2 percig főzöm kevergetve. A dzsemfix helyett használhatunk agar-agart is - ezek nélkül nagyon híg lenne a dzsem. Tökéletesen tiszta csavarostetejű üvegekbe töltöm, befőzőfóliával lefedem, amire néhány Na-benzoát granulátumot szórok (így nem érintkezik a dzsemmel), majd rátekerem a fémtetőt. Szárazgőzben hagyom kihűlni. Ekkora mennyiség pont elfér a hűtőtáskánkban. A forró üvegeket újságpapírba göngyölöm és így teszem a táskába. A lezárt hűtőtáskát még egy plédbe is bebugyolálom.

14 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Mi is főzzük, isteni, és szerintem sokan nem ismerik.
Viszont nem teszünk a tetejére Na-benzoátot meg celofánt sem, szerintem a dzsemfix elég.

szepyke írta...

Azt hittem, hogy a megnevezés arra utal, hogy alkoholos, szilveszter helyett szilvareszter.
Ezek szerint semmi köze ehhez?
Életemben nem hallottam még róla!:D

Süti Bazár írta...

Én sem hallottam még soha, de épp itt volt az ideje, hogy megismerjem. Gondolom fahéjas volta miatt sütibe töltve isteni lehet. :-))

Palócprovence írta...

Zsuzsi, szerintem is remek! :)A Na-benzoátot nem közvetlenül a dzsem tetejére teszem, hanem a fóliára a fémtető alá, mivel ebbe kevesebb dzsemfixet teszek - 1 zacskónyit (ehhez a mennyiséghez 3 kellene).

Palócprovence írta...

Szepyke, pia nincs benne, de végül is lehet bele tenni. :)

Palócprovence írta...

Yasmine, sütibe is jó, de akkor egy kicsit sűrűbbre kell szerintem főzni vagy több dzsemfix kell bele. :)

Limara írta...

Küldtem neked egy Macit! :)

Messzenéző Minyon írta...

Hogy ez micsoda remek ötlet, hűtőtáskába tenni a szárazdunsztot! Tökéletes megoldás!

erős ildikó írta...

Én nem ismertem a resztert, de nagyon tetszik, főként, hogy lazább, könnyedébb, mint a hagyományos szilvalekvár.

Palócprovence írta...

Limara, köszönöm szépen! :)

Palócprovence írta...

:)) MM és tökéletesen működik! Feltéve, ha az ember nem 20 kilónyi cuccot akar belepakolni...Bár akkor több hűtőtáskát is be lehet vetni.

Palócprovence írta...

Napmátka, ha a lazább dzsemeket kedveled, akkor akár elhagyhatod belőle a dzsemfixet is (bár szerintem akkor már kicsit túlságosan folyós).

Nadine írta...

Nahát, ezek szerint én is resztert készítettem, csak nem tudtam róla!:) Szintén hűtőtáskában, és dzsemfix nélkül. És lényegesen kevesebb cukorral, szinte végig kevergetés nélkül. Szerintem szuperreceptet találtam, a lustáknak - mint én - ideális. A fahéj mellé pedig tettem bele szegfűszeget. Valami mennyei lett, ami azért különösen nagy szó, mert életem első szilva...resztere:)
Miért hittem én azt, hogy most már nyár végéig szünetelsz? Most csak lesek, mi mindent kell elolvasnom.

Névtelen írta...

Keves cukor, semmi termeszetellenes adalek... ugy az igazi!