Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 08. 05.

A nagymarosi Maros étterem

A Maros étteremben ünnepeltük sokadik házassági évfordulónkat. Az étterem Nagymaroson, a dunakanyari kisvárosban található és közvetlenül a Duna partján, a kompkikötő és a hajóállomás között fekszik. E miatt nyitvatartása vízállásfüggő, nagyobb árvizek esetén a víz eléri az éttermet is. Teraszáról pazar kilátás nyílik Visegrádra.


A kiszolgálás gyors és barátságos, az árak méltányosak és minden nagyon finom volt. Aki a Dunakanyarban járva megéhezik, jól teszi, ha ide tér be!

Friss saláta fetával, szezámmagos csirkével, limettes joghurttal:


Cigánypecsenye sült burgonyával:


Szűzérmék roston rózsabors mártással:


Ponty rántva ecetes burgonyasalátával:


10 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Magam elé képzelem a férjed, hogy mit szólt ahhoz, hogy minden egyes fogást lefényképezel, mielőtt ő rávethetné magát :)))
Isten éltessen Benneteket sokáig!

Palócprovence írta...

:DDD Hát, jól képzeled! :) És köszönjük szépen! :)

itality írta...

köszi az ötletet, pénteken indulunk nyaralni, először a Zemplénbe, majd a Dunakanyar és legutoljára az Őrségbe :) biztos ellátogatunk ide is...

Annamarie írta...

Hát ezt kár volt ilyen korán reggel megnéznem :-)) most délig koroghat a gyomrom!!!!

Palócprovence írta...

Itality, szívesen. Jó kis nyaralásra indultok, érezzétek magatokat nagyon jól! :)

Palócprovence írta...

Annamarie, kitartás, hamarosan dél lesz! :)

Julcsi írta...

Jól látom, hogy nem mirelit krumplit sütöttek?! Megőrülök attól, hogy mindenhol azt a vacak, száraz krumplit adják sültburgonya helyett:(

Palócprovence írta...

Lehet, hogy mirelit volt (bár nem éreztem rajta), viszont nagyon finom volt. A hal viszont NEM mirelit volt, én a fagyasztott haltól őrülök meg, nem szeretem az ízét.

Julcsi írta...

És ettél finom mirelit krumplit ettélmár?!:-) Én nem szeretem a halat:-(

Palócprovence írta...

Talán...