Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 05. 19.

Mindent bele muffin

Krónikus kenyér- és süteményhiány ellensúlyozására született ez a muffin.


Hozzávalók
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 5 dkg kukoricaliszt
  • 5 dkg zabpehelyliszt
  • 5 dkg rizsliszt
  • 5 dkg mandulaliszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg olvasztott kisütött vaj
  • 2 evőkanál kókusztejpor
  • 2 dl víz
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál méz
A kimért hozzávalókat összekevertem és szétosztottam a papírkapszlikkal bélelt muffintepsi mélyedéseiben. 200 fokra előmelegített sütőben kezdtem sütni, majd 180 fokon tűpróbáig sütöttem.

Ez a muffin nem túl édes, így tálalásnál kiegészíthető némi dzsemmel vagy lekvárral. Szendvicsalapnak is remek.





1 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Hű ez aztán tényleg sokféle lisztből készült... nálam is van ilyen maradék hasznosítási akció :)