Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2011. 11. 02.

Gombás-gesztenyés vagdalt - avagy a maradékok második élete

Ennek a vagdaltnak minden alkotórésze maradékként hányódott a hűtőben jobb sorsára várva. Egy fasírtban egyesültek.



Hozzávalók

  • 50 dkg darált sertéshús
  • 3 tojásfehérje (de egész tojás is lehet)
  • 4 nagy szelet szikkadt kenyér beléből készült zsemlemorzsa
  • némi vajon párolt gomba
  • két maréknyi hámozott sült gesztenye
  • bors
  • egy kevés sajt (jelen esetben sirene)
  • néhány szelet füstölt szalonna
A szalonna és a sajt kivételével összekevertem a maradékokat, kicsit sóztam, borsoztam. A keverék ne legyen se túl lágy, se túl száraz. Előbbi esetben zsemlemorzsával, utóbbi esetben némi folyadékkal (bor, tejszín vagy akár víz) korrigálhatjuk az állagát.

A massza felét egy picit kiolajozott tepsibe tettem, a tetejére tettem a sajtszeleteket, majd befedtem a maradék masszával. Hosszúkás cipóformára egyengettem. 


A tetejére kerültek a szalonnaszeletek. Előmelegített sütőben 200 fokon sült barnára. Hidegen is jó.


A fenti recept csak irányadó, tetszés szerint változtatható a benne felhasznált maradék vagy fűszer. Azért nem árt egymással harmonizáló összetevőket választani, bár ki tudja?!


Nincsenek megjegyzések: