Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 11. 18.

Lusta cipó

Le se tagadhatnám, hogy elsősorban enni szeretek. Bár néha szívesen pepecselek sütéssel, főzéssel, azonban inkább kedvemre valók a gyors és hatékony módszerek. Persze, csak azok, amelyek nem mennek az íz rovására. Ezért (is) nagy barátom Nigella meg az ő lusta cipója, na meg azért is, mert azon kevesek közé tartozom, akik nem kedvelik a fehér kenyeret. Nem, nem váltam egészségtudatossá, egyszerűen csak nem kedvelem az ízét. Bár tudom, hogy sok esetben a kenyér csak kísérő, így nem árt, ha a háttérbe szorul, azért én szeretem, ha rusztikusan karakteres az íze. Így számomra ez a kenyér maga a tökély: nulla munka, maximális élvezet, hiszen nem hogy dagasztani, de keleszteni sem kell (bocsi, Limara!).




Hozzávalók
  • 20 dkg zabpelyhes pehelymix
  • 30 dkg teljes kiőrlésű kenyérliszt vagy -tönkölyliszt
  • 1 marék durvára vágott dió
  • 6 g szárított élesztő
  • 1 teáskanál só
  • 2,5 tej
  • 2,5 víz
Azért az eredeti receptet egy kicsit átvariáltam, a zabpelyhes, cukormentes müzlit lecseréltem pehelymixre (búza, rozs, árpa, zab) és ehhez adtam egy kis diót. Először összekevertem a száraz hozzávalókat, beleöntöttem a folyadékokat és összekevertem. Nem kell megijedni, nem lesz kenyértészta állaga. Kikent formába öntöttem és betettem a HIDEG sütőbe. 110 fokon 45 percig sütöttem, majd 180 fokon még egy órát.


6 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

Méghogy a kenyér csak kísérő?? Nem! Nagyon is fontos, hogy milyen!!

Palócprovence írta...

Igen, szerintem is! :)

Messzenéző Minyon írta...

Hiszen ha jól sikerül az a kenyér, megeszünk belőle egy karéjjal üresen is, nem? Főleg a serclit! Frissen. Hmmmm.

Palócprovence írta...

Így igaz! :)

Névtelen írta...

Ezt a receptet esetleg lehetne kenyérsütőgépben is használni?Mert van külön sütőprogram, bár a hőfokot sajnos nem tudom állítani.

Palócprovence írta...

Hát, nem tudom. Fontos a megfelelő hőfok és ha ezt nem tudod beállítani, akkor kétséges a végeredmény. Bár, ha legalább fokozatokat lehet rajta állítani, akkor talán...