Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 12. 16.

Francia csirkemájpástétom

Franciaországban se szeri-se száma a különböző pástétomoknak. Ez a májpástétom Joanne Harris receptjén alapszik, egy kicsit átalakítva a saját ízlésem szerint.



Hozzávalók
  • 60 dkg csirkemáj (szív nélküli)
  • 15+5 dkg vaj
  • 0,5-1 dl tejszín
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • bors
  • kakukkfű
  • csilipehely
  • 1 narancs reszelt héja
  • 0,5 dl konyak
A megtisztított, nagyobb darabokra vágott csirkemájat néhány perc alatt megsütöm 15 dkg vajban. A sütés vége felé hozzáadom a fokhagymát és a kakukkfüvet is. Kicsit hűlni hagyom, majd botmixerrel pürésítem, közben fűszerezem. Hozzáadom a konyakot és annyi tejszínt, hogy viszonylag lágy masszát kapjak (a hűtőben visszadermed). Egy zárható üvegbe kanalazom, elegyengetem a tetejét és a maradék 5 dkg vajat megolvasztva ráöntöm, Megvárom, amíg teljesen kihűl, akkor lezárom és a hűtőben tartom. Néhány napig eláll.


11 megjegyzés:

Puszedli írta...

Még jó, hogy a saját szád íze szerint alakítottad! Ezt a receptet most viszem! Imádni fogom, köszi! :)

Hedvig írta...

Nekem bejönne nagyon! Tesztelni fogom! Szuper recept, szokás szerint.

L.Krisztina írta...

Imádom:
Most kacsahússal próbáltam:)hasonlót

Doctor Pepper írta...

huu, elég jól sikerült!!! és a kép is remek!!

Palócprovence írta...

Lányok, köszönöm szépen! :)

chriesi írta...

Fenséges!

Palócprovence írta...

Thank you! :)

krisz írta...

Hú már igy olvasva is össze futott a nyál a számban!Biztos hogy kipróbálom én is.

Palócprovence írta...

Próbáld ki! :)

L. M. Zsuzsi írta...

Hű, narancs? jaj de klassz ez, én is most kísérletezek csirkemájrémekkel, ezt is ki kell próbálnom...

Palócprovence írta...

Szerintem nagyon passzol hozzá a narancshéj, de csak mértékkel alkalmazva. Ez az arány nekem pont jó volt...