Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 02. 15.

Marokkói karfiolsaláta

Ismét a Casa Moroból szemezgettem. Ezt a karfiolsalátát még annak is érdemes megkóstolnia, aki egyébként nem nagy barátja ennek a káposztafélének.



Hozzávalók
  • 1 kisebb fej karfiol
  • 1 kis doboz csicseriborsó-konzerv (400 g-os) vagy 24 dkg főtt csicseriborsó
  • 1 sóval tartósított citrom
  • bors
az öntethez:
  • 1 evőkanál citromlé
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál za'atar (helyette kakukkfű)
  • 0,5-1 teáskanál durvára tört vagy őrölt római kömény
a tetejére:
  • 1 evőkanál pirított szezámmag
  • friss korianderlevél (most éppen nem volt)

A hozzávalók listája ne kedvetlenítsen el senkit, az alapanyagok a za'atar és a tartósított citrom kivételével könnyedén beszerezhetők akár a CBA-ból is. A za'atar (zaatar, zatar, zahtar) egy fűszerkeverék, ami sumac (szömörcemag), zöldfűszer (borsikafű, kakukkfű, oregánó, stb) és szezámmag keverékéből áll. Nyugodtan helyettesíthetjük kakukkfűvel is, ha nem tudunk beszerezni za'atart, úgy is finom lesz a salátánk. A sóval pácolt citrom házilag is könnyen elkészíthető.



A karfiolrózsákat forrásban lévő sós vízben rövid ideig (1-2 perc) blansíroztam, majd jól lecsepegtettem. Hozzáadtam a leszűrt csicseriborsót és a pácolt citrom vízzel leöblített, csíkokra vágott héját (a belső puha részt eltávolítottam). Sóztam, borsoztam, ráöntöttem az összekevert öntetet és megszórtam pirított szezámmaggal. Ehhez a szezámmagot száraz serpenyőben (tehát olaj nélkül) kevergetve rövid ideig pirítottam. Vigyázni kell, gyorsan sötétbarnává válik és akkor keserű lesz!

10 megjegyzés:

Limara írta...

Nagyon jól néz ki!:) a citromot még mindig nem készítettem el:( Finom lehet brokkolival is vagy színes karfiollal :))

Vegavarázs írta...

Nagyon tetszik, mindenképp megcsinálom. Az igaz, hogy citromot még kell gyártanom előtte. Viszont a karfiollal nagyon jó barátságban vagyok.

Palócprovence írta...

Limara, ahogy írod, brokkolival vagy pagodakarfiollal is érdemes kipróbálni! :)

Palócprovence írta...

Hémangi, próbáld ki, finom! :)

szepyke írta...

Én még néha idegenkedem a karfioltol, a nem létező epém meg pláne..:)
Ez a sóval tartósított citrom már annyira érik, hogy elkészül.. Mármint az elhatározás érik, a hozzá való citrom szerintem még a fákon érik...:)

duende írta...

Hm.... nagyon jól néz ki! És ha van rajta olyan isteni citrom is... Teljesen a rabja lettem! :)

Palócprovence írta...

Szepyke, ami késik, nem múlik! :)

Palócprovence írta...

Duende, igen, láttam! :)

Unknown írta...

Marokkoban elek, igy minden itteni kajat ismerek, fozok is. Errol ugyan meg nem hallottam, de nem lehet rossz :)
Viszont helyesbitenek, a Zatar, a kakukkfu marokkoi neve, nem fuszerkeverek, csak a kakukkfu onmagaban :)

Palócprovence írta...

Köszönöm a helyesbítést! :)
A recept egyébként a spanyol és marokkói ételeket kínáló Casa Moro étterem receptje.