Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 07. 03.

Baci fagylalt

Baci - csókok. Az egyik legnépszerűbb (és igen borsos árú) olasz csokoládé neve is egyben. Osztom Nigella véleményét, nekem sem nagy kedvencem a Baci bonbon, azonban fagylalt formájában már nagyon szeretem. Ezért is örültem meg, hogy ráakadtam a receptjére nála, bár némileg leegyszerűsítettem (garantálhatom, nem vált kárára!).


Hozzávalók
Készítsük el a főzött fagylaltalapot. Olvasszuk meg a csokoládét vízgőz fölött (vagy mikróban) és a szitált kakaóporral együtt keverjük a fagylaltalapba és keverjük simára. Amikor már csak langyos a massza, akkor keverjük bele a nutellát. Teljesen hűtsük ki, majd fagylaltgépben vagy a kézi módszerrel fagyasszuk meg.

Nálunk ez a legnépszerűbb fagylalt.

10 megjegyzés:

Lívia írta...

Régen nagyon sok bacit ettem Olaszországban, én nagyon szerettem:) És akkoriban még nem is híztam tőle:) Finom lehet a fagyi:)

szepyke írta...

Nem bacci?
Mintha két c-vel írnák, de nem tudok olaszul, csak úgy emlékszem.

szepyke írta...

Jó, javítok, megnéztem. Baci.
Így jár, aki előbb beszél..
Bocsánat! :D

Palócprovence írta...

Sofia, tényleg nagyon finom, bár egy olaszországi fagylaltozásnak nem lehet vetélytársa! :))

Palócprovence írta...

Szepyke, semmi gond! Nyelvészkedj nyugodtan! :) Egyébként azért baci, mert egyes számban bacio (bácso-csók). :)

KryaSpirit írta...

Nézz be hozzám légyszi! Meglepetés vár!

trinity írta...

Hú, de jól hangzik, felvettem a listámra:)))

Mónika írta...

Nagyon szeretném ezt megkóstolni.
Nálam is vár a meglepi.:))

szepyke írta...

Nem hagyhattam ki, hogy én ne viszonozzam:
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/07/kepzeljetek-kaptam-valamit-d-es-mar.html

és sok baci, persze az olasz változat, és nem a magyar...:D

erős ildikó írta...

Meg kell mondjam, én most hallok róla először!:( Ez van, mit csináljak?
(Azt hittem először a címről, hogy ez az a fagyi, amivel el lehet űzni a bacikat, vagyis mindenre jó, gyógyító erejű fogásról van szó!:)
(És tényleg.) Páromnak majd megcsinálom, mert ő nagy Nutella-rajongó (többek között...)