Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 07. 11.

VKF! XXVI. - Citromos garnéla

Vesta a XXVI. VKF!-re nyári előételeket vár. Az alapanyag kiválasztását tekintve az én ajánlatom nem csak nyáron képzelhető el, de az elkészítési mód kimondottan nyári.


Hozzávalók
  • 25 dkg tisztított, előfőzött, fagyasztott garnéla
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 1/2 citrom leve
  • 1 gerezd reszelt fokhagyma
Sajnos, felénk garnélát csak fagyasztottan lehet vásárolni, ami soha nem lehet olyan, mint egy friss, de legalább megkímél a tisztítás procedúrájától. Aki frisshez jutna, itt olvashat az előkészítéséről. A garnélát fagyottan egy tálba rakom, ráöntöm az olívaolajat és a citromlevet, ráreszelem a fokhagymát. Jól összeforgatom és így hagyom, hogy felengedjen. Só nem kell bele, e nélkül is elég sós lesz. Időnként megkeverem, hogy a páclé mindegyik garnélát jól átjárja. Forró tárcsán (esetleg wokban) a páclével együtt néhány perc alatt megpirítom.



Grillezhetjük is, ez esetben pálcikákra szúrjuk a garnélákat, közéjük egy-egy citromdarabot helyezünk. Akár könnyű főételnek is megteszi, de akkor dupla mennyiséget készítsünk és körítsük például kuszkusszal vagy rizzsel (vagy amihez éppen kedvünk szottyan).

A garnélához általában üde fehér bort szokásos inni, én mégis inkább egy könnyű rozét választanék.

4 megjegyzés:

Vesta írta...

Az ajánlatod elfogadva :)
Egy éve ettem grillezett garnélát, a pálcikás variációt, szóval kellemesen eszembe juttattad a tavalyi nyaralást!

Nadine írta...

Képtelen vagyok megjegyezni, mit jelent a VKF rövidítés (Vak Kígyó Farka? Vörös Kézi Fűrész? Eh...), de a garnéla irtó jól néz ki:)

Palócprovence írta...

Vesta, megnyugodtam! :)

Palócprovence írta...

Nadine, Vidor Kalauzok Futása...helyett: Vigyázz, Kész, Főzz! Ha még inkább pontosítani akarnám: Magyar Gasztroblogok Virtuális Tematikus Rendezvénye - vagy valami ilyesmi. :))