Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 07. 20.

Töltött cukkini

A minap - legnagyobb örömömre - találkoztam Renátával, pont olyan, amilyennek blogja alapján elképzeltem. Megkóstolhattam mesés karobos muffinját, csak ajánlani tudom mindenkinek! Megajándékozott saját termesztésű cukkinivel és laskatökkel, így első gondolatom a töltött cukkini készítése volt.


A nyitott hűtőajtóban fontolgattam, mivel is töltsem meg a cukkiniket. Gondolom, nem vagyok vele egyedül, de én egy-egy adag maradékot is elteszek. Most gyros, párolt rizs kellette magát a hűtőben, némi sajt is akadt és néhány kanálnyi tejföl a doboz alján. Máris adott volt a töltelék.
A gyrost összekevertem a párolt rizzsel, egy kevés tejföllel lazítottam. A hús elég fűszeres volt, ezért külön már nem fűszereztem a keveréket csak a kivájt cukkinikbe töltöttem. Ha nem olyan zsenge a cukkini, mint ez a mostani, akkor érdemes néhány percig forrásban lévő sós vízben előfőzni őket. Előmelegített sütőben 10 percig sütöttem a megtöltött cukkiniket, majd a tetejükre reszeltem a sajtot és aranyszínűre sütöttem vele.

6 megjegyzés:

duende írta...

Nem mondod, hogy találkoztatok! :)) De jó! :)
Egyszer én is szeretnék veletek, nagyon! :)


Istenien néz ki a cukkinid! :)

erős ildikó írta...

Én is...
Csodálatos ez az étel, szívesen falatoznám!

Palócprovence írta...

:))) Én benne vagyok! :)

Renata Kalman írta...

Óh, de kedves vagy!
Nekem még nem sikerült erről írnom, de szerintem majd több nyári eseményről lesz egy közös posztom, s Veled kezdem időrendben. Nagyon rohan a nyár és csak kapkodom a fejem, kicsit lassítanom kellene.
Örülök, ha tudtad hasznosítani a cukkinit!

Zsani írta...

Szia!
Tegnap óta bosszankodom képlopás miatt. Nem tudom, hogy te hozzájárultál -e, de fent van ez a fotód a gyuroskaja.blog.hu-n, tonhallal töltött cukkini néven:S

Palócprovence írta...

Kedves Csupa Csoki, sajnos, ez gyakori dolog. Ilyenen már meg sem lepődöm. Az viszont már kiveri nálam is a biztosítékot, amikor pl. egy néprajzi témájú írásomat az első betűtől az utolsóig képestől lenyúlják, és utána mint saját szellemi produktumukra hivatkoznak.:(