Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 07. 10.

Szűzpecsenye szalonnás vargányaraguval

A szűzpecsenye úgy magában eléggé száraz hús. Vargányával elkészítve azonban nem csak ízletesebb, de jóval kiadósabb is lesz.


Hozzávalók
  • 1 szűzpecsenye
  • 15 dkg füstölt szalonna
  • 50 dkg vargánya
  • 2 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt bors

A vargánya jó barátságban van a szalonnával és a fokhagymával (ahogy a keserűgomba is). Nem szoktam megmosni, ha szükséges, egy papírtörlővel áttörölgetem, majd a tönkkel együtt felszeletelem. A szalonnát felkockázom és kisütöm a zsírját. Legegyszerűbb egy wokban elkészíteni, így a megsült szalonnakockákat a wok oldalára lehet húzni, de természetesen egy serpenyő is tökéletesen megfelel, de ekkor ki kell szedni és félre tenni. A szalonnazsírban átpirítom a felszeletelt húst, sózom, borsozom és hozzáadom a reszelt fokhagymát, közben bőszen kevergetem. Amikor már szép színt kapott és már majdnem puha a húst, rádobom a felszeletelt gombát és azzal is tovább pirítom.


A végén hozzáadom a félretett szalonnapörcöket is. A wokban történő sütés nagy előnye, hogy percek alatt elkészül az étel.

12 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Isteni étel, nagyon kedvemre való. Szeretem a szűzpecsenyét is, a vargányát meg pláne (csak ritkán jön velem szembe, sajnos.)

szepyke írta...

Ez milyen szép ez a gomba, már majdnem olyan, mintha fesették volna! :D

És az étel is remek, szeretem a gombát!:D

Palócprovence írta...

:)) Napmátka, felénk is sokat kell talpalni a vargányáért, a jó helyeket mindenki ismeri, nagy a konkurencia. Bár tudom, Budafokon...

Palócprovence írta...

Szepyke, tényleg olyanok, mintha festették volna őket. De az ízük! Na, az valódi volt! :)

duende írta...

Tyű, amindenit! :)))

Nálunk a piacon szinte utánadobják az embernek a vargányát. Rengeteg van és nagyon olcsó most. Isteni étek, Palócprovance! :)

Palócprovence írta...

Köszi, Duende! :) Akkor bespájzolhatsz belőle a szűkösebb időkre!

trinity írta...

Hű, a mindenit!!!
Isteni lehet!!!!Külön-külön is-de így együtt.....

Nadine írta...

Hű, ez nagyon jól néz ki, és biztosan finom is...

Duende, hol van az a "nálunk", ahol az embert vargányával hajigálják?

Palócprovence írta...

Trinity, tényleg isteni! (volt) :))

Palócprovence írta...

Köszi Nadine! :)

Névtelen írta...

Kedves Palócprovance,

Nem nagyon sok a gomba az ételben, nem lett tömény vargánya íze és nagyon tömény, nehéz étel belőle?Én gyakran használok vargányát, de szinte fűszerként, hogy ne uralkodjon az ételben.

Üdv.
Edina

Palócprovence írta...

Szerintem nem. Egyébként a 1/2 kiló gomba nem sok, nagyon összeesik sülés közben.Bár ez ízlés dolga, lehet csökkenteni is a mennyiséget. Mi szoktunk csak vargányából is készíteni ételeket. :)