Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 09. 30.

Még nyílnak a völgyben a kerti virágok ...

Nyakunkon az október, azonban a növények nem nagyon akarják ezt tudomásul venni.

A levendula egyre több virágot hoz, szárítom is rendületlenül.


A pollengyűjtők szívesen keresik fel nyíló virágait.


Már számos helyen illatozik a lakásban, de került belőle a konyhába is, egy része pedig "angyaltöltelék" lesz.

A rózsák is egymás után hozzák bimbóikat, remélem, a fagyokig így lesz.


Különösen a damaszkuszi rózsa a nagy kedvenc idén. Tavaly ősszel tettem rá szert és tavasz óta folyamatosan nyílik.


Az illatos szirmok cukorban végzik.


A kínai lonc tavaszi ültetés. Azóta másodszor borult virágba.


A kezdetben fehér virágok először krémszínbe mennek át, végül egészen sárgák lesznek.


Szívesen elnézegetem őket.

Nincsenek megjegyzések: