Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 02. 13.

Vénusz mellbimbója



Aki Johnny Deepen kívül másra is emlékszik a Csokoládé című filmből, biztosan emlékszik Vénusz mellbimbóira is (a félreértések elkerülése miatt, ez egy desszert). A filmben láthatjuk, ahogy Vianne (Juliette Binoche) tanítja Josephine-nek (Lena Olin) az elkészítését.


A recept Joanne Haris Francia konyhájában is szerepel, bár eredetileg nem francia, hanem olasz (Capezzoli di Venere) – és persze sok receptváltozata ismert.

Hozzávalók
  • 225 g étcsokoládé (70 %-os)
  • 3 dl tejszín
a bevonáshoz:
  • 100 g étcsokoládé (70 %-os)
  • 50 g fehér csokoládé

Vízgőz felett kevergetve olvasszuk meg a csokit a tejszínben, majd hagyjuk teljesen kihűlni. Elektromos habverővel verjük fel. A krémet tegyük 1 cm-es lyukú habzsákba és sütőpapírral bélelt sütőlapra/tepsire nyomjunk kicsi, mell alakú kupacokat. Hűtsük le ismét.

Mártsuk a mellbimbókat a megolvasztott étcsokiba, majd hagyjuk hűvös helyen teljesen megdermedni. Ekkor mártsuk a felolvasztott fehércsokiba a csúcsukat, majd ismét hűtsük le.

Lustábbak (mint például én) elhagyhatják a mártogatósdit és helyette kakaóba forgathatják a krémet (amiből előtte golyót formáztak).


Természetesen, ekkor már nem Vénusz mellbimbóinak hívják a desszertünket, hanem egyszerű pralinénak, de az ízük így is mennyei.


8 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

És mi a különbség a praliné és a trüffel között? Mert nekem erre a kakaóporba forgatottra egyből a trüffel ugrott be.

Palócprovence írta...

A praliné tágabb kategória.

Anikó írta...

A különbség semmi, a filmet is, a könyvet is imádtam, na és a csokikért megőrülök, mindegy is milyen és hogy néz ki, csak sok legyen:-))))
A karácsonyi csokidat is megcsináltam, az egész családnál sikere volt, de a gyerekeknél különösen, meg nálam:-))))

Zsuzsa írta...

A 33. percnél még csak párás volt a szemem, a 44-től már könnyes; az 58-ban sírva nevettem, 1.15-nél sírtam; szívből köszönöm az "ajánlót", mindkét "alkotáshoz"!!! :)

PO írta...

Mondjuk neken Depp eszembe sem jutott, Juliette Binoche annál inkább - lévén az egyik kedvencem.

A csokoládé is, a sötétebbje ;)

Palócprovence írta...

Zsuzsa, :)

Palócprovence írta...

PO, jogos, csak női szemszögből írtam ! ;)

Palócprovence írta...

Anikó, örülök! :)