Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 09. 05.

Körömvirágos olaj

Még most is virágzik a körömvirág, érdemes belőle körömvirágos olajat készíteni. A körömvirág (Calendula officinalis) fészkesvirágzatának szirmai sokoldalúan felhasználhatók: belsőleg (ételekben, teákban, szinezékben), vagy éppen külsőleg (krémekben, olajokban). Fertőtlenítő, gyulladásgátló, sebgyógyulást elősegítő (hámosító), hidratáló, ránctalanító hatása miatt kedvelt összetevője a krémeknek.

A szirmok olajos kivonatához általában napraforgóolajat használnak, de én inkább hideg sajtolással nyert sárgabarackmag olajjal készítettem, ami önmagában is bőrtápláló hatású.


Hozzávalók
  • szárított körömvirágszirmok
  • hidegen sajtolt sárgabarackmag olaj
Első lépésként szárítsuk meg a körömvirágot vagy vásároljunk eleve szárított szirmokat. Azért kell hozzá szárított virág, mivel hosszú ideig (minimum 3 hétig) állnak a szirmok az olajban és friss virág esetén megpenészesedhetnének. Csak a szirmokat használjuk fel, szórjuk kisebb üvegbe, majd öntsük fel annyi olajjal, amennyi bőven ellepi. Legalább 3, maximum 6 hétig hagyjuk állni, időnként felrázva. Van aki napra teszi, de a hidegen sajtolt olajoknak nem tesz jót a tűző napfény, inkább sötétebb helyen tároljuk. Végül szűrjük le és „máris” használhatjuk a szép, sárga olajat.


2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Sárgabarackolajról még nem hallottam, bárhol kapható?

Palócprovence írta...

A sarki kisboltban nem nagyon, de bio- vagy gyógynövény boltokban és persze webáruházakban, igen.