Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 09. 27.

Aszalt paradicsom pestoval töltött csigakenyér

Ennek a csigának az eredeti verziója Limaránál található, én elsősorban a tejfölös-kolbászos töltelékén változtattam: aszalt paradicsomos pestoval és levegőn szárított sonkával töltöttem.


Hozzávalók
a tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 kicsi tojás
  • 1,5 dl víz
  • 1 evőkanál vaj vagy olaj
a pestohoz:
  • 3-4 evőkanálnyi olajban eltett aszalt paradicsom az olajjal együtt
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • bors
a töltelékhez még:
  • 1 csomag feketeerdei sonka (vagy más levegőn szárított sonka)
  • reszelt sajt

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon készítsünk kelt tésztát, majd meleg helyen kelesszük meg.
Addig a pestohoz pürésítsük az aszalt paradicsomot az olajjal és a fokhagymával együtt, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. A kb. 25x40 cm-re kinyújtott tésztát kenjük meg a pestoval, szórjuk meg a sonkadarabokkal és a reszelt sajttal.


Tekerjük fel a tésztát a hosszabbik oldala mentén (mint egy bejglit). A töltött rudat hosszában vágjuk ketté. Sütőpapíron az egyiket tekerjük fel csigaformában, majd a másikat tekerjük a csiga köré.


Papírral együtt emeljük át egy 22 cm-es csatos tortaformába vagy egyéb hőálló formába. 180 fokra előmelegített sütőben süssük (kb. 25-30 perc).



Hidegen is jó.

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta! Láttam Limaránál is de így hogy megváltoztattad a töltelékét, egyből arra gondoltam hogy bármilyen fölvágottal is milyen finom lehetne!

Palócprovence írta...

A tölteléke szabadon variálható. Akár csak zöldségekkel is el tudom képzelni, gombával vagy vegyes idényzöldségekkel (ilyenkor érdemes kicsit megpirítani a zöldségeket, nehogy sok levet eresszenek a tésztában). De egy egyszerű zöldfűszeres vajjal is remek lenne.