Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 09. 20.

Nyári konyha, avagy fémfestéket a fára



Már régen vége a nyárnak, de a nyári konyhám még időnként üzemel. Tulajdonképpen nem a hagyományos értelemben vett nyári konyha ez, csak egy felújított öreg asztal a fedett teraszon


Ismerem a bútorfelújítás lépéseit, ennek ellenére ritkán követem őket, inkább a saját megérzéseimre hagyatkozom. A szó szerint viharvert tölgyasztal esetében a csiszolást nem tudtam megúszni, mert az asztallap eléggé rossz állapotban volt. 


A portalanítás után alapozás helyett egyből a fémfesték került rá.


Igen, fémre való festék – a fára. Régebben már használtam a Hammerite közvetlenül a rozsdára rákenhető kalapácslakk hatású festékét (a mintázata olyan, mint a kalapáccsal sűrűn megütögetett fém felszíne) és úgy gondoltam, az asztalra is tökéletes lesz.


Két rétegben kentem fel (természetesen, megvárva az első réteg száradását), de így is elég volt a 0,75 literes doboz 3/4-e. Több hónapnyi használat még semmi nyomot nem hagyott rajta.


A terasz másik fele egy hencsergő, ahol remekül lehet sziesztázni, olvasgatni, na meg persze, enni...


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az a kutyus!!!!

Palócprovence írta...

:)

Zsuzsa írta...

1. Elkészítettem a mexikói habcsókot-fenomenális lett (bár sajnos egyáltalán nem is hasonlít a Tiédre :).
2. Az asztal nagyon jól néz ki- a jó fémfesték miatt, mert azok sokkal jobban tűrik az időjárási és mechanikai hatásokat, mint a fafestékek.
3. Az Eb mellett ha lenne még egy kis hely... :D :D :D

Bodzás Vendégház írta...

Szívesen meghívatnám magamat egy jó kis dumcsizásra arra hencsergőre:))

Palócprovence írta...

Zsuzsa,
1. Örülök, hogy ízlett!
2. Igen, ez az én tapasztalatom is.
3. Majd megbeszélem a cicával...:)

Palócprovence írta...

Bodzazsuzsa, nem kell meghívatni magadat, jöhetsz anélkül is. :) Bár inkább majd jövőre, mert most már elég hideg van (a héten már be kellett fűtenünk a házban).