Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2013. 12. 21.

Marcipános csokoládés piskóta

Kolonics Zoltán (Gerbeaud) receptjének elkészítési sorrendjén picit változtattam és marcipánt is én készítettem hozzá (ez maximum 3 perc a hozzávalók kimérésével együtt, főleg ha késes robotgépet használunk).


Hozzávalók
  • 200 g jó minőségű egyszeres marcipán -50 %-os mandulatartalommal (vagy
    100g blansírozott, finomra darált mandula
    100 g átszitált porcukor
    1-2 evőkanál víz)
  • 50 g 70% kakaótartalmú étcsokoládé
  • 50 g vaj
  • 113 g tojásfehérje
  • 6 tojássárgája
  • 70 g tojás
  • 60 g cukor
  • 60 g liszt
  • 24 g kakaópor
Először készítsük el a marcipánt vagy puhítsuk meg, ha boltit használunk.
Vízgőz felett olvasszuk fel a csokoládét, adjuk hozzá a felkockázott vajat is, keverjük simára, hagyjuk kicsit hűlni.
Keverjük össze az átszitált lisztet és – kakaóport.
Verjük habbá a tojásfehérjét.
A tojássárgákat és a 70 g egész tojást verjük fel a cukorral. Dolgozzuk bele a marcipánt, majd a vajas csokit, végül felváltva a kakaós lisztet és óvatosan a felvert tojásfehérjét.
Simítsuk a masszát egy kapcsos tortaformába és 165 fokra előmelegített sütőben süssük 30-35 percig.
Kihűlése után tetszés szerint tölthető.



Nincsenek megjegyzések: