Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2016. 10. 16.

Meggyes sajttorta


Ennek a sajttortának eredetileg van egy tésztarétege is, de most e nélkül csináltam, mert egyrészt nekem így jobban ízlik, másrészt sokkal gyorsabban elkészül.


Hozzávalók
  • 1 kis doboz (250 g) mascarpone
  • 1 kis doboz (140 g) tejföl
  • 3 tojás
  • 10 dkg vaníliás porcukor
  • 1 üveg (0,7 l)  magozott meggybefőtt
  • 3 teáskanál nádcukor
  • csipetnyi őrölt fahéj
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Szűrjük le a meggyet, szórjuk rá a nádcukrot és az őrölt fahéjat. A többi hozzávalót keverjük össze, Öntsük egy kisebb (20 cm átmérőjű) kivehető aljú tortaformába, szórjuk rá egyenletesen a meggyet. Süssük 15 percig. Hidegen tálaljuk.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű és gusztusos!
Teljes egyetértésem: kár az időt, kalóriát tésztára vesztegetni egy sajttorta esetében. :)
Brigi