Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2010. 11. 05.

Békás muffin

Na, nem kell aggódni, nem a tésztában van a béka (bár lehet, hogy nem is lenne rossz?!), csak a tetején csücsülnek a gumicukor brekegők. És miért pont békák? A boszorkányujjakkal készültek egyidőben. Természetesen mással is díszíthetőek.


Hozzávalók
  • 10 dkg étcsoki (70 %-os)
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg lekvár vagy dzsem (tetszés szerinti)
  • 15 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csipetnyi só
a díszítéshez
  • kevés cukormáz
  • 1 zacskó gumicukor- vagy csokibéka
A csokit és a vajat vízgőz felett megolvasztom. A tojásokat kikeverem a cukorral, hozzáadom a lekvárt, majd a sütőporral és sóval elkevert lisztet. Beledolgozom a csokis keveréket is. A muffintepsibe papírkapszlikat teszek és elosztom bennük a masszát. Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütöm őket.


Miután kihűltek egy kevés cukormázzal rögzítem a tetejükre a békákat.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húúú ez a kedvenc fajta gumicukrom... nagyon jó ötlet!! :-)

Nyitnikék írta...

Kedves Palócprovence!
Most találtam rá a blogodra, "szerencsés módon" úgy alakult az életem, hogy most alkalmam adódik kicsit böngészni a neten, nagyon tetszik, amit csinálsz. Már meghalt Édesapám révén kötődöm a palócokhoz. Érdeklődéssel olvasom leírásaidat és szeretem azokat a - sajnos - ritkán előforduló alkalmakat, amikor Édesapám szülőfalujába megyünk. Mindig-mindig visszavágyom... Ezeken az alkalmakon - legyen az esküvő vagy szüreti fesztivál - mindig csodálattal figyelem egy még élő közösség, a falu életét. Érdeklődve várom további leírásaidat azokról a dolgokról, melyeket én már csak külső szemlélőként csodálhatok.

Palócprovence írta...

Köszönöm kedves soraidat és remélem, a későbbiek során is találsz érdekes olvasnivalót itt a blogon.

Ditta tortái írta...

Szia!

Jó az oldalad nagyon,tartalmas

Üdv Ditta

Palócprovence írta...

Köszönöm! :)